„Po odbavení třiceti až čtyřiceti zákazníků okénka sklapla. Zděšení fandové jen nevěřícně zírali. Nemohlo být prodáno více než 200 či 300 vstupenek," stěžuje si jeden z fandů Oldřich Lukáš, který čekal na lístky marně 14 hodin. Sepsal kvůli tomu vedení klubu otevřený dopis.

Generální manažer Viktorie Plzeň uznal, že kritika fandů za způsob prodeje je oprávněná. K prvnímu nedorozumění podle jeho slov došlo ve chvíli, kdy klub zveřejnil mylnou informaci, že do prodeje uvolňuje tisíc kusů. „Ve skutečnosti jich bylo pouze 750, protože 250 lístků (z původně zamýšlené tisícovky) bylo mimo pokladnu prodáno fanouškovským skupinám," vysvětlil Šádek a zároveň přiznal, že ani počet 750 lístků nebyl při samotném prodeji na pokladnách dodržen.

„Scházejí se nám informace od fanoušků i partnerů klubu, že výrazný počet vstupenek byl z pokladen odkoupen tzv. podpultovým systémem," uvedl Adolf Šádek. Jinak řečeno, lístky nemohli dostat lidé čekající ve frontě, protože prodavačky je nechaly svým známým, případně lidem, kteří jim za přednostní prodej něco slíbili. 

„V realitě kontroly permanentních vstupenek se sice i v tomto případě jednalo o držitele permanentek, kteří však dle všeho využili k prodeji jednotlivých pokladních a nastavený systém prodeje tak obešli," dodal Šádek.

Vedení klubu si rizika prý bylo předem vědomo a pokladní kontrolovalo, přesto podvodnému prodeji nedokázalo zabránit. „Záležitost prošetřujeme, pro odpovědné pracovníky bude mít případ personální dohru," prohlásil Šádek. On i majitel klubu Tomáš Paclík se chystá příští úterý sejít s fanoušky a probrat s nimi otázku prodeje lístků i další témata.

Jak klub naložil s lístky

Na utkání v Mnichově dostal tři tisíce lístků. Třetinu poskytl cestovním kancelářím, třetinu svým partnerům a hráčům. Požadavky všech, včetně hráčů, byly podle manažera Adolfa Šádka výrazně kráceny tak, aby tisícovku lístků mohl klub poskytnout fanouškům. 250 vstupenek z této kvóty dostaly k dispozici fankluby a 750 lístků šlo do prodeje. Nárok měli pouze permanentkáři, jeden mohl koupit max. pět kusů. Prodej trval jen pár minut, na většinu čekajících lidí se nedostalo.