Podle nich například zrychlí vlaky jedoucí do Klatov a objem železniční dopravy v regionu se zvýší o tři až pět procent. V Plzeňském kraji se určitě nebude rušit žádná trať. „S Českými drahami jsme na podobě jízdního řádu předběžně domluveni. Více spojů jede v takzvaném taktu, aby si cestující lépe pamatovali odjezdy,“ uvedl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. Podle něj se stanou například čtyři osobní vlaky mezi Plzní a Klatovy rychlíky a budou jezdit ve čtyřhodinovém taktu. S druhým největším dopravcem v kraji ČSAD autobusy Plzeň kraj teprve nové jízdní řády dolaďuje. „Nemělo by ale dojít k významnějším změnám,“ dodal Jaroš. Dopravci i hejtmanství dostanou každý rok desítky návrhů na úpravu jízdních řádů. Všemi se zabývají. Většině ale vyhovět například z ekonomických důvodů nemohou.