„Cena je vyšší zejména proto, že má sloužit cestujícím jen ve výjimečných situacích. Kdyby řidič prodával více jízdenek najednou, docházelo by kvůli tomu ke zpožďování jízdních řádů,“ vysvětlil technický náměstek primátora Jiří Uhlík (ODS).

Dodal, že v příštím roce zavedou stejnou službu i trolejbusy a tramvaje. „Najednou to není reálné, budou totiž nutné určité technické úpravy kabin řidičů,“ dodal Uhlík. Náklady na novou službu budou dopravní podnik stát čtyři miliony korun.

Oslovení cestující novinku vítají, nesouhlasí ale s cenou jízdenky. „Je to zlodějna. Proč mám řidiči platit víc než trafikantce?“ zlobí se Michal Prokop. Naopak Jiřina Žemličková to chápe. „Kdyby stála jízdenka ve voze stejně jako jinde, řidič by se uprodával. Teď už se nebude moci nikdo vymlouvat na to, že si nemohl koupit lístek a musel jet načerno,“ míní.

Samotní řidiči jsou zatím skeptičtí. „Pro mě je to komplikace a starost o hotové peníze. Navíc budu muset poslouchat nadávky, proč prodávám tak draho,“ uvedl jeden z řidičů dopravního podniku.

Prodej jízdenek přes řidiče možná bude znamenat postupný konec oranžových prodejních automatů v ulicích a na zastávkách. „Zatím je nerušíme, ale počítáme s tím, že je v budoucnu částečně nahradí samoobslužné zóny určené pro dobíjení Plzeňských karet,“ připustil Uhlík.

Zejména se starými automaty je podle něj problém s jejich poruchovostí i se zloději, kteří je vykrádají. „Stav vyhodnotíme během příštího roku, kdy budou fungovat samoobslužné zóny, automaty i prodej jízdenek přes řidiče,“ dodal Uhlík.