„Skončilo výběrové řízení na všechny eskalátory v podchodu. Času je sice málo, rádi bychom měli ale do konce roku vyměněné dvojice eskalátorů k nádraží a tramvajovým ostrůvkům,“ popisuje Josef Hlavnička ze Správy veřejného statku, která rekonstrukci organizuje.

Právě pohyblivé schody k nádraží a tramvajím jsou nejčastěji používané, často jeden z pruhů nefunguje.

„Je to ostuda. Eskalátory nejdou skoro vůbec již několik měsíců a pochopitelně to ohromně ztěžuje život starším nebo tělesně postiženým lidem,“ stěžuje si Plzeňan Jiří Petráš na to, jak často musí lidé šlapat po dlouhých a strmých schodech.

V podchodu mezi Teskem a nádražím jsou čtyři dvojice eskalátorů, výběrové řízení bylo na kompletní výměnu. „Peníze od města jsou zatím na tři dvojice. Jako třetí na řadu přichází výměna směrem k lékárně,“ vysvětluje postup Hlavnička.

Poslední dvojice směrem k trolejbusům je dlouhodobě uzavřená. „Tam to ani podle mne není potřeba opravovat, ty eskalátory nikdo moc nepoužíval,“ dodává Petráš.

Časté zastavování schodů mají podle správce podchodu na vině vandalové, lidé si zase stěžují na špatnou údržbu. „Nikdo neuklízí, potom se do schodů dostávají kamínky nebo odpadky,“ myslí si Petra Voláková. Hlavnička však hlavní důvod vidí v 15leté životnosti, která právě končí. Město má uvolnit na výměnu kolem 18 milionů korun.