Věk: 23let
Výška, váha: 159 cm , 68 kg
Míry (přes prsa, pas, břicho, boky): 95/78/95/108
BMI index: 26,9 – nadváha
Výsledky analýzy měření: celková voda v těle – 30,1kg, proteiny – 8,1kg, minerály – 2,87, množství tuku v těle – 27 kg, hodnocení kondice – 65 bodů ze 100 možných.
Kuřačka (20 cigaret denně)
Povolání: zpěvačka, studentka VŠ

Bára ZemanováProč chce zhubnout a kolik?
Chtěla bych zhubnout a zpevnit tělo, abych se cítila lépe a vypadala dobře a zdravě, jelikož se pohybuji na veřejných místech a vystupuji i na velkých pódiích. V minulých letech jsem přibrala a s váhou nejsem spokojená. Snížila se mi sebedůvěra a chtěla bych se opět cítit dobře a nestydět se za svoje křivky. Chci zhubnout 10-15 kg. Zároveň bych potřebovala zapracovat i na tom, abych lépe zvládala těžší životní a pracovní situace.

Co jste ochotna pro to udělat?
Jsem schopná věnovat práci na sobě veškerý svůj volný čas, chtěla bych změnit jídelníček, naučit se pravidelné životosprávě a pohybu.

Máte dřívější zkušenosti s hubnutím?
Měla jsem dvakrát schůzku s nutriční poradkyní, kde jsem dostala určité tipy na to, čím jídelníček obměnit. Chyběla mi motivace a ne úplně přesné informace od poradkyně, schůzka byla vždy rychlá a necítila jsem od poradkyně nijak velký zájem o to mi pomoct.

Vaše slabost?
Kouření cigaret a někdy v rámci časové tísně jím fast food.

Jaký míváte pohyb?
Chůze, občas plavání, tanec.

Váš včerejší jídelníček?
Snídaně v 9:00 – 2 plátky slunečnicový chléb se sýrem Gervais, plátek sýra + káva, minerálka. Svačina v 11:30 – 1 párek, za půl hodiny 1 pomeranč. Oběd ve 14:00 – uzený vývar s rýží a masem, 2 selské rohlíky. Svačina v 16:30 – toast se šunkou a sýrem, zeleninová obloha (rajčata, paprika, okurka). Večeře ve 20:00 – hovězí plátek, dušená zeleninová směs, brambor. Večerní zobání - pistáciové oříšky (během dne voda, minerálka, ovocný čaj).

Slovo nutriční terapeutky: Bára má ve svém jídelníčku větší míru jednoduchých cukrů, řekla bych, že může být i během dne unavená. Podle stravovacích návyků , které uvedla v dotazníku je nutné jídlo více plánovat, naučit se zařazovat zdravější potraviny za ty běžné a samozřejmě bych doporučila snížit počet cigaret.

Celkový nutriční terapeutkou doporučený váhový úbytek: 13,6 kg.

Úkoly od Deníku na příští tři týdny: Dodržovat jídelní plán od nutriční terapeutky, omezit kouření, 3x týdně cvičit s trenérem, naučit se pravidelně jíst, zapracovat na sebedůvěře.