„Trať je s betonovým povrchem, je poměrně specifická, a v odlehlých zatáčkách je mech nebo lišejník, a ten když se namočí, tak je to hodně nebezpečné. Nechceme proto riskovat zdraví některého z účastníků, takže jízdu jsme zrušili. Přesunuli jsme závod na 8. srpna a snad to tentokrát vyjde,“ říká ředitel akce Tomáš Pávek. Pokud by se v sobotu jelo, mezi závodníky by na své Javě 250 z roku 1939 určitě nechyběl.

Zhruba padesátka závodníků přijela do Plzně z celé republiky. „Jsou zde lidé z Brna, Jižních Čech ze Dvora Králové, ze severu. Je to jedinečná akce, takže je o ni zájem,“ vysvětluje velkou účast Pávek.

Mezi motorkami bylo možné vidět skvosty vyrobené v letech 1916 až 1945, zastoupené zde byly kubatury od jednoho sta kubických centimetrů po litrové motorky. Ceny motorek jsou hodně relativní, od 20 tisíc korun, třeba do jednoho milionu korun.

Závod se sice nekonal, přesto měl jednoho oceněného. jezdce. „Cenu jsme dali Liboru Marčíkovi, který sem z Prahy jel 100 kilometrů na motorce v dešti, jen aby mohl závodit. Navíc to není poprvé. Je to spisovatel, vydal několik publikací o historických motocyklech,“ představuje ředitel Oválu 2009 muže, který se domů nevrátil s prázdnou.