Není tomu ani čtrnáct dní, co se zapsal do letecké školy Ges–Air sídlící v Plzni, aby získal pilotní průkaz PPL(H) na vrtulník (soukromý pilot vrtulníku, pozn. autora).

„Se spolumajitelem letecké školy Josefem Svěceným jsem se seznámil na Dni ve vzduchu v Plasích, který každoročně na jaře pořádá naše rádio,“ uvedl Hejda. „Tehdy tam přivezl úplně nový vrtulník Robinson R44 Raven. To ale ještě nemohl létat, protože neměl vyřízené formality. Podnikli jsme tenkrát jen vyhlídkový let jiným letadlem. Byl to pro mě velký zážitek, připadal jsem si jako pták,“ svěřil se moderátor. „Asi před třemi týdny jsem se s panem Svěceným sešel na letišti v Plasích, a to už mě posadil do Robinsona, a od té doby mě to nepustilo. Domluvili jsme se, že začnu navštěvovat pilotní kurz,“ vysvětlil Hejda.

Moderátor to však nebude mít tak jednoduché. VyVolení se blíží k závěru a práce je dost. „Únavu opravdu pociťuji čím dál více. Za tři měsíce jsem neměl den volna, ani se moc nevyspím. V letecké škole mi ale vycházejí hodně vstříc a rozvrh si vesměs určuji sám,“ podotkl Hejda, který v celém kurzu musí absolvovat 60 hodin teorie, 45 hodin praxe a závěrečnou zkoušku, která zahrnuje také ,visení s vrtulníkem na místě´, běžné letové manévry, nouzové postupy či přistání v náročném terénu.

„Doma z toho moc nadšení nejsou, bojí se o mě. Ale až budeme s rodinou z vrtulníku sbírat hřiby v lese, určitě je přesvědčím,“ zasmál se Hejda.