Společnou láskou šestadvaceti členů jsou historické letouny a jejich údržba v provozuschopném stavu. „Každý z nás je ministr. Přes letadla, ústroj letců, bar, atd.“ usmíval se předseda Jiří Horák. Zároveň se stal jedním z průvodců v rozlehlé hale, která stojí už téměř 70 let. Rozdělena je na dvě části. V jedné jsou tuzemské cvičné stroje (například Zlín nebo Sokol) a nenápadně na ně navazují bojové letouny. Přehlédnout nelze křiklavě žlutý Boeing B 75 Steaarman, švýcarský Pilatus, jemuž však nechybí motor z pražských Malešic či Stinson V 77. Civilní verzi si mimo jiné oblíbil už Tomáš Baťa. Pozemní prostředky připomíná jeep 312. československé skvadrony, působící ve Velké Británii.
Významná část hangáru je vyhrazena unikátním artefaktům. Rozdělená do čtyř sekcí, které připomínají historie letectví na Plzeňsku, zařazení pilotů RAF ze západních Čech do královského letectva, válečné boje nad Plzní včetně pozůstatků pěti bombardérů, sestřelených nad škodovkou. „Jsme tu hodně přes víkend a někdy i v týdnu. Jako ryzí dobrovolníci a chceme dokumentovat dobu vonící benzínem a spáleným olejem. Dnešní generace potřebuje slyšet o hrdinství československých pilotů, kteří položili životy za naši svobodu během II. světové války,“ dodal Horák.
Classic Trainers má podporu města Plzně, Plzeňského kraje a spolupracuje s Vojenským historickým ústavem i dalšími institucemi.
