„Já, Olga Hepnarová," odpovídá jeden z dvojice režisérů a producentů Petr Kazda. „Ta bestie?" vyděsí se paní, ale to už se jí druhý z autorské dvojice Tomáš Weinreb ptá, proč si myslí, že byla hlavní postava jejich připravovaného filmu bestie.
Čin poslední popravené ženy v Československu Olgy Hepnarové, která v roce 1973 úmyslně vjela vypůjčeným nákladním automobilem na Letné do lidí, budí emoce ještě skoro po čtyřiceti letech.
Právě pro tento projekt včera filmaři v prostorách Úřadu městského obvodu 3 vykupovali dobové ošacení. „To vypadá jako pro kapelu," usmívá se kostýmní výtvarnice Aneta Grňáková nad souborem kostkovaných kostýmů šitých z jedné látky. „Kapelu ale žádnou ve scénáři nemáme," namítá Weinreb.
Jeden prodávající pár se posléze zeptá i na casting a po chvíli diskuzí si Weinreb zapisuje kontakt.
Začít natáčet by se mělo už na podzim. Premiéra je pak plánovaná na rok 2014.
Co oba absolventy FAMU vedlo k výběru tématu? „Zaujal nás příběh, kdy hlavní postava chce „řešit" svoji osobní žalostnou situaci extrémním způsobem," říká Tomáš Weinreb a dodává: „Když se podíváte na to, co se dnes děje na školách, nejen v Americe, myslím, že je správné pokusit se rozklíčovat, co vedlo Olgu k tomu, aby najela náklaďákem do lidí na zastávce."
Film by podle Kazdy a Weinreba měl být analýzou kořenu zla, které je podle nich v každém člověku. I proto bude spíše existenciálním dramatem než thrillerem. A také bude černobílý.
„ Zlo zlem neporazíš," říká ke skoro čtyřicet let starému činu Tomáš Weinreb a dodává: „Lidi fascinuje její zdůvodnění činu. Kdyby to zvládla jenom říct, kdyby svoje myšlenky formulovala třeba v knize, jenže ona netvořila," zamýšlí se režisér.
„Jestliže má společnost svědomí ničit jednotlivce, tak naopak jednotlivec má to svědomí ničit společnost. Lidi byli vždycky zlí," zní jedna z částí dopisu, kterým svůj čin Hepnarová vysvětlovala.