Konal se tu první fichtlcup, který původně vznikl jako recese, ale podle účasti i nasazení jezdců se zvrhl v naprosto vážný a zásadní závod. „Původně to měla být srandakce, kterou jsme my, motorkáři z Přeštic, naplánovali v hospodě. Chtěli jsme podpořit českou značku,“ řekl jeden z organizátorů Karel Loffler.

Stroje kroužily po trati celé tři hodiny a jejich cílem bylo ujet co nejvíce kol. Už při startu vynikl jeden motocykl i když zdaleka nepatřil k těm nejrychlejším. V řidítkách 70 centimetrů vysoký pionýr naopak vyjel mezi posledními. Jeho téměř dvoumetrový majitel Miroslav Janeček si z toho rozhodně hlavu nedělal. Naopak už start pojal s velkou parádou. Za sedačkou minimotorky se ojevil oblak modrého kouře z dýmovnice.

„Jezdil jsem na něm ve třinácti a teď jsem ho po desti letech opět vytáhl,“ svěřil se Janeček s tím, že svého minipionýra nemusel před závodem ani nijak zvlášť dávat do kupy. Stačilo nalít do něj benzin a nastrarovat.

I když bylo jasné, že vítězem závodu majitel nejmenší motorky nebude, protože přeci jen musela odpočívat častěji než ty ostatní, rozhodně nemusel litovat. Diváky si jeho stroj získal okamžitě.