„Hledali jsme způsob, jak špičkové manažery, kteří jsou přepracovaní a mnohdy nežijí zdravě, motivovat k vyšetření. Pacienti absolvují všechny základní náběry, což zabere asi třicet minut,“ přiblížil náměstek pro léčebně preventivní péči Eduard Kasal.

Pro výsledky si jedinci přijdou po několika dnech. Objednat se mohou na konkrétní čas, který se jim nejlépe hodí. „Termín si zamluví pohodlně ze svého pracoviště. Stačí jim k tomu pouze voucher. Klienti si často stěžovali, že na ně nemají odborníci dostatek času. Novinka tedy zaručuje, že v danou hodinu opravdu vcházejí do ordinace. Lékař na ně má asi tři čtvrtě hodiny. Nikdo na ně nepospíchá, odborník se jim individuálně věnuje,“ doplnil.

Novinka, která znamená pro zdravotnické zařízení ekonomický přínos, je v současnosti k dispozici dvakrát týdně, vždy od 15 hodin. Každé odpoledne doktora navštíví maximálně čtyři pacienti.

„Jestliže lékaři objeví jakékoli potíže nebo případně zvýšená zdravotní rizika, nasměrují dotyčného k dalšímu specialistovi,“ uzavřel náměstek.

Plzeňská fakultní nemocnice oslovila největší podniky působící v kraji. Zatím na možnost zareagovalo pět společností, mezi nimi například Škoda Doosan.