„Náš tržní podíl je 21,8 procent. Jsme rádi, že Excelent získal důvěru v tak krátké době,“ říká brand manažer značky Gambrinus Jiří Rákosník.

Obliba jedenáctistupňových piv v České republice stoupá. Potvrzují to plzeňští hospodští i pivaři. „Přesedlal jsem na jedenáctku. Desítky, a je jedno od jaké značky, už dávno nejsou nic moc. Cenově už se to navíc tak neliší,“ potvrzuje Plzeňan Richard Slížek.

„Určitě je to příjemné zpestření pivního trhu. Beru to jako vhodnou variantu k desítce,“ sděluje majitel pěti plzeňských hospod Viktor Starý. Podle něho zatím stále ještě více zákazníků volí Gambrinus desítku. „Pro některé je pořád rozhodující cena. Zatím ten poměr vychází v procentech tak šedesát na čtyřicet ve prospěch desítky,“ doplňuje.

V některých plzeňských hospodách už ale přestali desítku na úkor Excelentu čepovat. Tak tomu bylo například v Casa de Locos.

V balených pivech předstihl Excelent jedenáctku Zlatopramen. Prazdroj začal už před třemi lety prodávat Velkopopovického Kozla Medium. Se zjišťováním, jak je to s postavením na trhu čepovaných jedenáctek, je to složitější. „Naší jedenáctky ale v hospodách a restauracích prodáme více, sudová jedenáctka tvoří přibližně sedmdesát procent celého prodaného objemu,“ dodává Mareček. Mezi jedenáctkami se v Plzni prosazuji například ještě Svijany nebo Klášter.