Jsou to další plzeňské mosty, které mají problém. Dva mosty na rondelu, pod nimiž jezdí Karlovarskou ulicí na Lochotín 
(a naopak) desítky tisíc aut denně. Technici právě v těchto dnech zjišťují, jak velký technický problém 
v útrobách mostů je. „Do konce příštího týdne se tu provádí diagnostika, která ukáže, nakolik jsou mosty poškozené a jaký postup oprav zvolíme," potvrdil Miroslav Blabol z plzeňské pobočky Ředitelství silnic 
a dálnic (ŘSD).

Blabol nevyloučil ani variantu, že by se mosty musely zcela zbourat a postavit nové. Přesně to se stalo na Rokycanské třídě na dvou mostech u stavebních strojů. Ty 'dorazila' povodeň 
v roce 2002 a ŘSD se rozhodlo raději postavit nové než je nechat podstoupit náročnou rekonstrukci 
s nejistým výsledkem.

Sondy do mostů na rondelu mají zjistit jednak uložení výztuže a také kvalitu betonu. Celá mostní konstrukce se musí navrtat. Poté by mělo být jasné, zda se může zachovat nebo ji bude nutné zbořit a postavit novou. „Pokud bude beton narušen, celý most půjde pryč," konstatoval Blabol s tím, že se to týká i středových pilířů. „Jsou nevhodně dělané, například při vykolejení tramvaje tvoří pevnou překážku. Dnes už by to stavělo jinak," doplnil Blabol.

Další významné opravy mají přednost

Každopádně mosty na rondelu přijdou na řadu až za generální rekonstrukcí mostu Generála Pattona u Pekla, která bude nejzásadnější silniční rekonstrukcí v Plzni od roku 1989. Plánovaná je 20 let. Letos začnou přípravné práce, s bouráním mostu se ale počítá až příští rok. ŘSD počítá s výdajem cca 200 milionů korun (bez DPH), město Plzeň zaplatí cca 50 milionů korun (bez DPH).

Letos se mělo začít také s rozšířením Karlovarské třídy o jeden jízdní pruh. Podle šéfa magistrátního odboru investic Pavla Grisníka se ale teprve zpracovává projekt pro provádění stavby a zadávací řízení na zhotovitele se letos neuskuteční. Chystá se také poslední etapa opravy tramvajové trati na Košutce.

Už v příštím týdnu se uzavře na celý srpen Mikulášská ulice a část Slovanské třídy na Slovanech a rovněž kvůli opravě tramvajové trati a vodovodu. Následovat bude oprava železničních mostů u vlakového nádraží. Kopání a rekonstrukcí se tak letos a v příštích dvou letech sejde dohromady několik a Plzeň bude staveništěm s komplikovanou cestou na Slovany i na Severní Předměstí. „Každá ze staveb bude mít svoje dopravní opatření. Musíme je zkoordinovat tak, aby to bolelo co nejméně," prohlásil náměstek primátora Petr Náhlík (KDUČSL). Kvůli koordinaci staveb si radnice objednala u soukromé firmy tzv. superdio, které má vše koordinovat.