„Už opravdu nevím, co mám dělat. Od prosince už jsem přijela do práce pozdě snad desetkrát a zaměstnavatel už mi to nechce dále trpět,“ svěřila se Deníku Zuzana Procházková z Kaznějova. Poslední zpoždění měla minulý pátek. „Ptala jsem se i průvodčí, proč vlak přijel pozdě, ale ta mi nedokázala, nebo nechtěla odpovědět,“ zlobí se Procházková.

Proč byla v pátek souprava zpožděná nakonec Deníku vysvětlila mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. „Důvodem byl pozdní nástup strojvedoucího. Nadřízení s ním přestupek projednají a čeká ho finanční postih. Průvodčí má povinnost vše cestujícím vysvětlit a omluvit se. V tomto případě ale zřejmě nechtěla říci pravý důvod, tedy pozdní nástup strojvedoucího,“ vysvětluje Pistoriusová.

Mluvčí dále popsala, jak mohou zákazníci obdržet takzvané zpožděnky, které jim potvrdí, že za jejich pozdní příchod například do zaměstnání, může zpožděný vlak. „Doklad získají cestující na každé obsazené pokladně. Pokud ovšem nemají tuto možnost, zpožděnku jim vydá průvodčí přímo ve vlaku,“ popisuje Pistoriusová.

Dále mluvčí vysvětluje, proč mají v poslední době soupravy problémy. „Může za to zima, zamrzání nafty, nasání sněhu do kompresoru s následným zamrznutím, technické závady či zastaralý vozový park. Snažíme se samozřejmě, aby se situace zlepšila,“ uzavírá Pistoriusová.

Cestující ovšem spojům na zmiňované trati moc nedůvěřují. „Když to jde, jedu do práce s kolegou, který jezdí přes Kaznějov,“ doplňuje Zuzana Procházková.