„Závod je to velmi pěkný. Počasí tak akorát, konkurence výborná…“ říkal manager týmu Motor Company Záchlumí z Tachovska Jan Tichý. Souhlasil i jezdec Miroslav Baum: „Ačkoliv s nejslabším motorem jsme po první jízdě čtvrtí,“ dodával. Traktoriádu si užívala i jedna z mála žen na trati Kateřina Košťálová z Plzně. „Tady máme chalupu, takže už se účastním asi potřetí. Letos je to tu dobrý, jako vždycky. Přítel to tedy trochu podělal, tak jsem to musela napravit. První kolo byla trochu honička, ale druhý už bylo dobrý,“ svěřila se.

Cesta na stupně vítězů byla těžká a napínavá. Třeba Jarda Borovička z Traktor teamu Losiná se na bednu probojoval, přestože těsně před startem utrhl spojku a už to vypadalo, že vůbec nevyjede. „Vzali jsme majzlík a klacek a narvali ho za kryt motoru, aby se spojka přimáčkla. Jenomže v půlce majzlík vypadl, vykoplo to rychlost a já nemohl zařadit. Nakonec se mi to povedlo, ale už jsem nemohl přeřadit ani zabrzdit,“ vysvětloval, proč se na trati málem překlopil, i to, že nezastavil ani po projetí cíle.

Traktoriáda nelákala z širokého okolí jen soutěžící. „Je to dobrý. Jsem tady prvně a baví mě to. Vzala mě sem ségra, která je tady s kamarádama,“ svěřil se například 11letý Jakub Kříž z Domažlic. Stejně jako ostatní diváci nespouštěl přitom oči od trati a mohl se zapojit do hlasování o divácky nejsympatičtější traktor. Nejstaršími vozy byly Zetory 25 z roku před 1930, loni závodil John Deere z roku 1914. Na trati se ale objevil také běloruský traktor Belarus z roku 2010 s italským motorem, který využíval 12 rychlostí vpřed i vzad. „Každý traktor je ale rarita, protože vidět jízdu svařených trubek se silným motorem v bahně to se dá těžko popsat. Některá vozítka jsou složena z automobilů 12 až 16 značek,“ řekl hlavní organizátor akce Václav Blovský.