Občané čtvrtého městského obvodu nejsou spokojeni se současným stavem veřejné dopravy. Trápí je především velké intervaly mezi jednotlivými spoji. Ke zhoršení došlo po dubnových úsporných opatřeních Plzeńských městských dopravních podniků (PMDP).

„Situace je opravdu špatná. Hlavně dopoledne jezdí spojů zoufale málo, přitom v těchto hodinách jezdí hlavně starší lidé, kteří hromadnou dopravu využívají nejvíc,“ stěžuje si Karel Černý bydlící ve Smrkově ulici v Doubravce.

Zastupitelé obvodu na to nyní reagovali, na adresu městské Rady se chystají poslat usnesení, ve kterém budou žádat navrácení jízdních řádů trolejbusů číslo 10 a 16 a autobusu číslo 30 do původního stavu před zeštíhlením.

„Chceme, aby se město zabývalo těmi nejpostiženějšími linkami, vždyť u linky číslo 10 ubylo 16 vozů, u třicítky se neúměrně zvýšily intervaly. Město by mělo ušetřené peníze, které dostalo zpět od PMDP, investovat zpět do veřejné dopravy,“ tvrdí doubravecký zastupitel Pavel Netolický.

Usnesení obsahuje i apel na ostatní starosty městských částí. „Když se starostové dohodnou, věřím, že mohou přesvědčit město, aby dopravu na některých místech posílilo,“ dodává Netolický.

Technický náměstek Jiří Uhlík už ale minulý týden ohledně posílení spojů veřejné dopravy odpovídal odmítavě. „Stávající objednávka na 15, 1 milionu vozokilometrů na rok 2007 platí. Město neuvažuje o tom, že by u PMDP objednávalo další vozokilometry,“ konstatoval Uhlík.

PMDP změnu v jízdních řádech zatím nepřipouští. „Už dříve jsem kontaktoval dopravně provozního ředitele Václava Zikmunda, aby přezkoumal možnost posílení některých „doubraveckých“ linek. Zjistilo se ale,že při současné objednávce PMDP nemá žádné možnosti či rezervy, jak jízdní řády změnit,“ tvrdí člen představenstva dopravních podniků Jiří Lódr.