Soupravu musel vyprostit jeřáb. Mimo koleje se totiž ocitl druhý podvozek prvního vozu soupravy i první podvozek druhé části tramvaje. „Po dobu opravy kolejí fungovala náhradní doprava. Zapojili jsme do ní osm autobusů. Od 19.30 hodin ale začaly tramvaje opět jezdit. Poškozený úsek kolejí se podařilo opravit poměrně rychle,“ vysvětlil dopravně–provozní ředitel PMDP Václav Zikmund. Jak uvedl, podobným nehodám se nedá nijak předejít. „Nutno ale podotknout, že koleje u Zvonu už dosluhují, jezdí se po nich dvacet let a potřebovaly by kompletně vyměnit od křižovatky U Jána až po Pražskou ulici, a to včetně točky, která je právě u Zvonu. Rekonstrukci tohoto úseku trati už ale město několik let odkládá,“ doplnil Zikmund.
Podle technického náměstka primátora Petra Runda (ODS) je zádrhel v tom, že u Zvonu má vyrůst také budova západočeské galerie, jejíž stavbu by bylo třeba s rekonstrukcí tramvajové trati zkoordinovat. „Ideální by bylo, kdyby obě stavby mohly probíhat současně. Takový je poslední záměr města. Pokud se jej podaří zrealizovat, mohla by oprava tramvajové trati od křižovatky U Jána až k Pražské ulici začít během příštího roku. Předběžně počítáme s tím, že si tato stavba vyžádá investici ve výši zhruba 120 milionů korun,“ vysvětlil Rund.
Nehody tramvají, podobné té, která se stala ve středu, nejsou v Plzni obvyklé. V minulosti už se ale několik kuriózních karambolů přihodilo. „Pamatuji si například na léto asi před dvaceti roky, kdy se na Koterovské třídě v Plzni horkem prohnula kolej v úseku asi 500 metrů a to tak, že pod ní mohla jezdit auta. Byla možná dva metry vysoko,“ popsal Zikmund.