Co všechno může způsobit oprava tramvajové výhybky v sadech Pětatřicátníků společně se zúžením jízdního pruhu na Klatovské třídě poblíž křižovatky U Práce si v minulých dvou dnech vyzkoušeli řidiči v centru Plzně.

Kdo tudy projížděl, ať už autem nebo městskou dopravou, nabral kvůli ucpaným křižovatkám někdy až hodinové zpoždění. Nervní řidiči, kteří měli zelenou, vjížděli do křižovatek hlava nehlava a bez ohledu na to, zda z ní na zelenou taky vyjedou. Blokovali tak průjezd těm, kteří přijížděli z boku a výsledkem byl špunt, do nějž museli vstupovat policisté a dopravu řídit ručně, i když semafory fungovaly.

„Dopravní policisté se pohybují u křižovatek a umožňují průjezd zejména veřejné dopravě," potvrdila policejní mluvčí Hana Štefflová. Dopravně provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Jiří Ptáček uvedl, že největší zpoždění vozu MHD bylo v pondělí 76 minut. „V úterý dopoledne už jen deset minut a odpoledne pět," dodal Ptáček. Tvrdí, že za kolapsy může právě nekázeň řidičů v kombinaci s uzavírkami.

Ve středu už by měla být situace lepší. „Na práci s tramvajovou výhybkou jsme povolali další firmu, bude to hotové už dnes," dodal Ptáček.

A jak vnímali situaci Plzeňané? „Strašné, co chcete slyšet. V pondělí jsem vezl syna z Bor na Lochotín na divadelní představení. Vyjížděli jsme v 15:50 z Bor a přijeli jsme tam v půl páté," řekl řidič Pavel Černý.

Štěpán Král tvrdí, že dvacet minut ´stál jako blbec´ v autě, než se připojil z Palackého ulice do sadů Pětatřicátníků."

Problémy měli i ti, co nevyjeli vlastním vozem. „Stála jsem na konečné v Křimicích od 15:30 hodin a téměř hodinu čekala na autobus, který nejel, protože se zasekl v zácpě v centru města," řekla Jaroslava Bílková.