Školský odbor plzeňského magistrátu nesouhlasí s novými cenami, za které hodlají Plzeňské městské dopravní podniky vozit děti z plzeňských státních základních škol na povinné kurzy plavání. „Vše může skončit i tak, že vypíšeme na dopravce nové výběrové řízení,“ uvedla Eva Prokopová, která má na školském odboru na starosti finance. Bližší informace Prokopová nesdělila. Upřesnila jen to, že na dopravu má odbor vyčleněný balík peněz, který by mu v případě nových cen nestačil. Takže jednou z variant je navýšení rozpočtu, snížení cen nebo nalezení jiného dopravce.
Jednání, ze kterého by mohl vzejít kompromis, bude probíhat tuto středu. Na stole tedy nebude malá zakázka. Jedná se o půlroční kurzy, které absolvuje každý školák, pokud to jeho zdravotní stav dovoluje.
„Pokud výběrové řízení bude, určitě se přihlásíme,“ uvedl například ředitel firmy ČSAD Autobusy Plzeň Miroslav Hucl. „Původní smlouva umožňovala Plzeňským městským dopravním podnikům fakturovat cenu 17 Kč za ujetý kilometr a 35 Kč za každou, i započatou čtvrthodinu čekání,“ nastínil původní cenu mluvčí dopravních podniků David Hrdina. Tyto ceny podle něj odpovídaly sazbám zájezdové dopravy PMDP. „Ta ale ukončila během 1. čtvrtletí 2007 svoji činnost,“ vysvětlil mluvčí dopravních podniků.
Hucl uvedl, že cena, za kterou podobné zakázky ČSAD v regionu poskytuje, je 30 korun za kilometr a 30 korun za každou další čtvrthodinu čekání. „Tato cena by mohla být podkladem pro další jednání,“ uvedl Hucl. „Návrh nové smlouvy počítá s cenou 60 Kč, ale PMDP nebudou účtovat čekání. Tato sazba odpovídá nákladům na MHD kalkulovaným v plánu pro rok 2007,“ doplnil Hrdina.
Procento zvýšení ceny oproti sazbám v původní smlouvě je, jak dodal, pohyblivé podle toho, kolik čtvrthodin čekání připadalo na konkrétní ujeté kilometry. Podle Hucla by byla cena, kterou nabízí ČSAD, mnohem výhodnější. „Vzhledem k tomu, že jednání mezi PMDP a školským odborem města teprve proběhnou, nebude PMDP zveřejňovat argumenty, se kterými na toto jednání půjde,“ dodal Hrdina.