Aby Dobřany dosáhly kýženého zákazu vjezdu kamionů, musely zpracovat směrový dopravní průzkum, který se stal podkladem pro další jednání. Ještě před časem si přes město zkracovala cestu řada řidičů, kteří však měli používat silnice první třídy číslo 26 a 27 a dálnici D5.

„Z 600 nákladních aut jich projíždělo 480, podíl tranzitu na celkové dopravě tak činil neuvěřitelných 80 procent,“ informuje místostarostka Dobřan Lenka Tomanová.

Podle starosty města Martina Sobotky se nastalá změna pozitivně odrazí především na zdraví místních obyvatel. „Město Dobřany je na seznamu lokalit se zhoršenou kvalitou ovzduší. Největším problémem jsou látky z dopravy, úbytek kamionů tak určitě pomůže zdraví obyvatel,“ popisuje starosta.

Dále dodává, že i když se již město nemusí potýkat s extrémní přítomností tranzitů, někteří řidiči zákaz stále nerespektují. V tomto momentě pak přichází na řadu občané Dobřan, kteří se vedení města snaží v této věci pomáhat.

„Ne všichni řidiči se bohužel zákazem řídí a do města přesto vjíždějí. Zajímavé také je, když mi chodí zprávy od místních obyvatel, že městem projížděl tranzit a ať policisté zakročí. Je nutné si uvědomit, že ne všechna větší auta jsou tranzitem nad 12 tun,“ vysvětluje s úsměvem Sobotka.

Většina obyvatel si dopadů zákazu vjezdu kamionů všimla okamžitě. Oceňují hlavně větší ticho ve večerních a nočních hodinách. „Fakt zíráme a oceňujeme, jak poklesla kamionová doprava. Dříve tu byl i v noci rámus, který jsme slyšeli až k nám do podkroví, a nyní je prostě ticho,“ kvituje současnou situaci dlouhodobý obyvatel zdejší čtvrti Dobřánky Milan Loukota.

Nadšení je patrné i v dalších částech Dobřan, například ve Vodním Újezdě. V této části nechalo město nedávno vystavět vjezdové ostrůvky, aby místem projížděla auta pomaleji.