Loni v listopadu vjel na náměstí Milady Horákové v Plzni na Slovanech do výtluku v tramvajovém kolejišti a poškodil tak disky na dvou kolech svého auta. Dodnes ale pojišťovna případ neuzavřela. Za všechno zřejmě může shoda hned několika okolností.

Náhradu škody mladík nejprve žádal po Dopravním podniku města Plzně. Ten ale věc následně předal Správě veřejného statku (SVS) města Plzně, která je pro podobné případy pojištěna u pojišťovny Generali. Tím se stalo, že oznámení o škodní události do pojišťovny dorazilo až 4. ledna 2010.

Další komplikace zřejmě vznikly někde mezi SVS a pojišťovnou. „Naše pojišťovna měla k dispozici špatné telefonní číslo na pana Křesinu a likvidátorka se s ním proto nemohla dlouhou dobu spojit,“ uvedl mluvčí Generali Jiří Cívka. Navíc byla podle Křesiny škodní událost na pojišťovně nahlášena jako poškození jízdního kola.

Jak k těmto chybám došlo, už ale dnes zřejmě nikdo nezjistí. „Pojišťovně jsme dali správné telefonní spojení na pana Křesinu a pojistnou událost jsme hlásili správně. Na naší straně chyba není, nevím jak se to mohlo stát,“ řekl ředitel SVS Milan Sterly.

Podle Křesiny je ale zajímavé, že se mu likvidátor pojišťovny ozval hned poté, co se o další vývoj případu začal zajímat Deník. „Likvidátor se mi tento týden ozval, poškozená kola nafotil a vše zadokumentoval. Teď už se snad dají věci do pohybu a já konečně budu moci nechat disky opravit,“ doufá Křesina.

A jaké jsou jeho šance, že mu pojišťovna škodu proplatí? Podle mluvčího Cívky se to nedá odhadovat, protože šetření pojišťovny ještě neskončilo a konečné rozhodnutí bude na likvidátorovi. Podle ředitele SVS Sterlyho by ale mladík peníze dostat měl. „Nevím, kolik peněz to bude, ale my jako správa veřejného statku jsme pojišťovně na vyžádaní dávali naše stanovisko k celé věci a to vyznívá pro pana Křesinu příznivě. Vyplývá z něj, že na odškodnění má nárok a jeho žádost je oprávněná,“ vysvětlil Sterly.

Jak dlouho může šetření pojišťovny trvat, není nikde přesně stanoveno. „Je pouze nařízeno, že pojišťovna musí šetření zahájit neprodleně po přijetí oznámení o škodní události. V případě, že toto šetření není uzavřeno do tří měsíců, musí to pojištěnci písemně oznámit,“ uvedla Marcela Kubešová z České asociace pojišťoven.

Pokud je šetření ukončeno, musí pojišťovna vyplatit pojistné plnění do 15 dnů od ukončení šetření.

Starší článek k tomuto tématu najdete ZDE.