„Celý projekt začal návštěvou speciálního vodícího psa v naší družině. Děti se při ní seznámily s problematikou potřeb tělesně postižených lidí. Dozvěděli se v čem jim pes může pomoci a co vlastně postiženého člověka čeká za potíže během běžného dne,“ říká k projektu vychovatelka Miriam Petrová. Protože výcvik šteněte v pomocníka není levná záležitost, rozhodli se školáci spolu s vychovatelkami získat peníze na výchovu prodejem „pejskatých“ výrobků.

„Děti v rámci družiny vyráběly nejrůznější předměty se psí tématikou. Vznikaly obrázky, zápichy, medové perníčky, ale i praktické věci jako třeba notýsky, misky, chňapky, voňavé podložky pod hrníček s čajem, nebo peněženky,“ jmenuje vychovatelka sortiment, který dokázali žáci vyrobit.

Akce skončila prodejní výstavou výrobků, cena jednotlivých kusů nebyla určena. „Záleželo na každém, kolik přispěje. Částka, ktero se nakonec podařilo získat svědčí o tom, že dětem ani jejich rodičům není osud těleně postižených spoluobčanů lhostejný,“ míní Petrová. Kromě finanční pomoci měl projekt totiž hlavně vzbudit v dětech zájem. „To se podařilo, žáci ví, že na nového pejska už někdo netrpělivě čeká,“ dodává Petrová.