Dopravně-provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Václav Zikmund vysvětluje, že změnami podnik ušetří naježděné kilometry, vrátí je ale na jiných linkách. „Kde přesně, bude teprve rozhodnuto. V příštím roce si u nás město objednalo stejný počet kilometrů jako letos. Nebudeme jezdit méně,” řekl Zikmund.

Zřejmě nejpodstatnější změnou, která se Plzeňanů dotkne, je úprava trasy trolejbusu č. 10. Dosud většina spojů jezdila z Čechurova přes Doudlevce k Mrakodrapu a Americkou třídou k Centrálnímu autobusovému nádraží. Teď bude linka ukončena v centru města, kde projede Goethovou ulicí, zabočí na Anglické nábřeží a přes hlavní nádraží ČD a Americkou se vrátí do Prokopovy ulice. Úsek mezi Mrakodrapem a autobusovým nádražím už obsluhovat nebude. „Ve špičkách ale bude nově jezdit až do Černic a neskončí na Čechurově,” potvrdil Zikmund.

Kratší bude linka č. 21, která dosud jezdí z Litic na Borská pole. Od ledna už nebude pokračovat ulicí 17. listopadu na Borská pole, ale skončí na Borech. Pouze vybrané školní spoje pojedou do Šimerovy ulice.

Na Borská pole naopak vyjede nová linka č. 36. Ta zajistí obsluhu jižní části Borských polí v úseku Makro – Bory, přičemž vybrané spoje zajistí dopravu dětí z Nové Hospody do školy v Šimerově ulici.

Do okrajové čtvrti Radobyčice začne o víkendech zajíždět noční autobus N5. Podle Zikmunda půjde o prodloužení současné linky mezi Koterovem a Malesicemi, která obslouží Radobyčice dvakrát v noci z pátku na sobotu a stejně ze soboty na neděli. Dosud sem žádný noční autobus nezajížděl.