Řidiči si jízdu po něm pochvalují, mohou lehce předjet nákladní vozy a prakticky se nedostanou do kolony.

Před několika lety se však hovořilo o tom, že by silnici bylo možné protáhnout o více než čtyři kilometry – až ke křižovatce vedoucí na Dnešice, která leží v půli cesty mezi Horní Lukavicí a Přešticemi.

Jsou ale tyto plány pořád živé?

Ředitel plzeňského Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Zdeněk Kuťák tvrdí, že ano. „Na prodloužení komunikace určitě dojde," říká Kuťák s tím, že ŘSD počítá, že se čtyřproudovka v budoucnu spojí s rovněž plánovaným obchvatem Přeštic. Dříve než za tři roky se však stavět nezačne. „Máme zpracovanou dokumentaci pro stavební povolení, průběžně vykupujeme pozemky a příští týden nás čeká jednání s projektanty, s nimiž budeme probírat náklady na stavbu a možné úspory," konstatuje.

ŘSD vyčíslilo, že by prodloužení silnice vyšlo zhruba na dvě miliardy korun. „Je tedy možné, že dříve vznikne přeštický obchvat, který má být levnější," dodává Kuťák.

Podle Jiřího Kučery, starosty Chlumčan, se o prodloužení čtyřproudovky hovoří snad deset let. Starosta stále doufá, že k němu dojde.

„Znamenalo by to určitě urychlení cesty do Plzně. Jet z Chlumčan do Plzně ráno nebo během dne ve špičce, to je velký problém. Hlavní silnice bývá velice frekventovaná, a lidé, kteří na ni chtějí najet z vedlejší, to nemají jednoduché," tvrdí starosta.

Kromě řidičů osobních vozů znají tento problém také šoféři náklaďáků, kteří vyjíždějí z chlumčanského Porobetonu a z tamního Lassels-bergeru. „To je pak ještě složitější," dodává Kučera.

Změnu by uvítali i řidiči mířící z Plzně do Klatov. „Když se vám nepodaří předjet všechny kamiony ještě před Vysokou, nemáte pak už šanci a musíte se za nimi vléct minimálně do Přeštic. Delší silnice by byla určitě lepší," říká Kryštof Novotný.