„Musíme přetrasovat téměř celé město," přiznal jednatel městské společnosti Čistá Plzeň Petr Baloun (ODS).

Důvod? V trasách, které firma popelářům stanovila, se nedá pokračovat, protože stále přibývají nově se hlásící majitelé nemovitostí. „Ne všichni se přihlásili včas. Přibližně desetina klientů se do poloviny září dokonce nezaregistrovala vůbec," sděluje společnost Čistá Plzeň. Kvůli tomu přibývají v jednotlivých ulicích další popelnice a vozy je všechny nestačí v daném harmonogramu obsluhovat.

„Nedaří se nám dodržovat některé svozové dny a z toho vyplývá nutnost optimalizovat svozové plány," vysvětlil ředitel Čisté Plzně Tomáš Ženatý.

Podle nových harmonogramů začnou jezdit městští popeláři od pondělí 28. září. Kdy přijedou k vám? Podle Čisté Plzně je třeba sledovat její webové stránky www.cistaplzen.cz, městský web www.plzen.eu a vývěsky jednotlivých městských obvodů. Nové štítky s označením svozového dne přímo na popelnicích budou totiž nalepeny až poté, co se nové svozové plány osvědčí, pravděpodobně do konce října 2015.

Čistá PlzeňJe městská společnost, která od 1. 9. 2015 převzala systém nakládání s odpadem v Plzni.

Od soukromých společností, které v Plzni vyvážení odpadu zajišťovaly, si pronajala, resp. propachtovala popelářské vozy i popeláře na tři roky.

Západočeským komunálním službám (Marius Pedersen), AVE a Eliodu za to každý rok zaplatí 42 milionů korun, kontrakt je uzavřen na tři roky.

Vedení Čisté Plzně ujišťuje, že to už nebude znamenat opakování obrovského chaosu a nepořádku v celém městě, jaké se objevilo začátkem září, kdy tato nová městská firma začala svod odpadu v Plzni zajišťovat. „Tehdy jsme začínali vlastně z minusové pozice," míní Baloun. Soukromé společnosti, které techniku a popeláře městu předávaly, totiž už v posledních dnech odpad z domácností většinou nevyvážely, a než najeli noví popeláři, byl kolem přeplněných nádob ohromný nepořádek. Navíc Čistá Plzeň svážela někde opakovaně, jinde vůbec.

Lidé si stěžovali, na přetíženou bezplatnou telefonickou linku se nešlo dovolat. Za komplikace se omluvil i primátor Martin Zrzavecký (ČSSD).

Systém vyvážení odpadu město převzalo od 1. září od soukromých svozových společností. Město, resp. Čistá Plzeň, se stará o komunální odpad z domácností, o sběrné dvory a separovaný odpad, soukromým firmám zůstal odpad od podnikatelů a firem.

„Čistá Plzeň sváží cca 20 tisíc popelnic, což představuje asi 30 tisíc provedených svozů týdně," dodal Petr Baloun.

Potíže při zavádění nového systému měla Čistá Plzeň od začátku, a to už s databázemi zákazníků. Přestože magistrát registroval majitele nemovitostí, jejich jmenný seznam nemohl Čisté Plzni předat kvůli ochraně osobních dat. Zato od svozových firem přišla databáze zákazníků právě podle jmen. „Jednu databázi máme tak a druhou jinak. Ručně se snažíme data z obou propojit," vysvětloval Tomáš Ženatý, proč se některé popelnice vyvážely a jiné ne.

Zatímco před časem žádala Čistá Plzeň lidi o trpělivost do konce září, teď prosbu prodlužuje o další asi tři týdny.
„Ujišťujeme plzeňskou veřejnost, že vyvíjíme maximální snahu, aby celý systém svozu odpadu nabyl co nejrychleji ustálené podoby bez chyb a výpadků," uzavírají jednatelé Čisté Plzně.