Etapa č. I
Týká se Nádražní ul. v úseku od křižovatky k hostinci Na Otáčce a Husově ulici. Omezením je také v Kozlovické ulici. Průjezdnost silnice I/20 v této etapě práce výrazně nesníží. 

První etapa prací za více než 30 milionů korun začala na přelomu dubna a května. Hotovo má být do konce roku a do té doby musí řidiči projíždějící Nepomukem počítat s komplikacemi. Křižovatka totiž leží na hlavní silnici I/20 spojující Plzeň s Českými Budějovicemi.

Proč se vlastně místo mění? „Důvodem výstavby okružní křižovatky je především bezpečnost řidičů i chodců. Nahradí stávající nepřehlednou pětiramennou křižovatku, kde docházelo k častým dopravním nehodám. Okružní křižovatka dále zpomalí zejména kamiony, které tudy často projíždějí velmi vysokou rychlostí," vysvětlil nepomucký starosta Jiří Švec.

Staví se za plného provozu. „Zejména pro kamionovou dopravu bude průjezd po krajnici komunikace I/20 velmi náročný. Řidičům kamionů proto doporučujeme, aby raději zvolili trasu po dálniční síti Plzeň – Praha – Brno nebo objízdnou trasu Plzeň – Spálené Poříčí – Rožmitál pod Třemšínem – Písek, Strakonice – Tábor," popsal starosta Švec s tím, že v opačném případě musí řidiči počítat s čekáním v kolonách.

Místní nákladní doprava může Nepomukem projíždět ve směru od Dvorce na Třebčice, z hlavního tahu je možné odbočit také u sádek v Prádle a pokračovat na Klášter a Dvorec.

Problémy s dopravou si vezme na starost koordinační skupina, která na nepomucké radnici vznikla. Její členové budou řešit potíže a obyvatele prostřednictvím místní kabelové televize a webových stránek města informovat.

Stavba je v plánu už několik let a její náklady postupně klesaly. Původně měla křižovatka stát přes 45 milionů korun, po novém posouzení částka klesla na 42 a nakonec se zastavila na 34 milionech korun, které kromě města zaplatí i Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR, Správa a údržba silnic Plzeňského kraje.

Nepomuk se na akci podílí 10 miliony, ŘSD 15 miliony a Správa a údržba silnic Plzeňského kraje devíti miliony korun.