Odpůrci však přesto hodlají stavbu centra Corso Americká dále komplikovat. Sbíráním dalších podpisů pro vyhlášení referenda i námitkami v územním řízení.

Firma Amádeus Plzeň změnila projekt a jeho funkčnost na základě požadavků města a regulačních podmínek. „Obchody už budou tvořit jen zhruba 45 % prostoru, zbytek bude využit pro služby, volný čas, bydlení a administrativu,“ potvrdil zástupce investora Jan Petřík. Na střechu k in-linovému okruhu navíc přibude i pódium. „Takový venkovní amfiteátr, který by se dal využít pro představení pod širým nebem nebo jako letní kino,“ popisuje Petřík nápad, který je však zatím pouze ve fázi vyjednávání.

Naopak jistá je už změna fasády a také rozšíření cyklostezky na Americké. Na Denisově nábřeží by měla vzniknout úplně nová trasa. Počet parkovacích míst zůstává 500.

Amádeus Plzeň také stále čeká na demoliční výměr, Dům kultury Inwest, na jehož místě má Corso stát, se měl začít bourat už v prosinci nebo lednu. „Proti demoličnímu výměru se odvolal jeden ze sousedů,“ podotkl k prodlení Bedřich Chaloupka ze společnosti, která pro investora vykonává inženýrskou činnost. Povolení ke zbourání by tak měl Amádeus získat do několika týdnů. Do té doby už zbude z Inwestu jen hrubá stavba. Vyklízecí práce totiž probíhají stále. „Ještě čtyři týdny a budova bude úplně prázdná,“ dodal Chaloupka.

Proti demoličnímu výměru už se odvolalo i občanské sdružení Kontrolní skupina, které vede právník Petr Pelcl. A to i přes to, že se podle Petříka sdružení do procesu přihlásit nemohou. „S tím nemůžu souhlasit. Řízení podle nás probíhalo nezákonně a zřejmě budeme podávat správní žalobu,“ upozorňuje Pelcl, který už se také chystá na územní řízení. Žádost o územní rozhodnutí podá investor na jaře. Tomu chce zabránit řada občanských sdružení, která i nadále sbírají podpisy proti zastavění místa po Inwestu. Z potřebných zhruba 13,5 tisíce podpisů Plzeňanů mají v současné době aktivisté více než deset tisíc.

Podle investora bude Corso díky změnám, ke kterým na projektu došlo, méně zatěžovat životní prostředí. „Proces posouzení vlivu na životní prostředí bral v potaz nejhorší variantu – obchoďák se 700 parkovacími místy. Teď je objekt opravdu multifunkční, a dopravní zátěž tak bude mnohem nižší,“ míní Jan Petřík.

Rozebrání stávajícího domu kultury bude trvat zhruba dva měsíce, příští rok má začít vznikat Corso. Hotové bude podle harmonogramu už v roce 2014.