„V současné době nebydlím v Plzni, ale díky věcem s COPATUTOJE můžu ostatním ukázat, odkud vlastně jsem. Skvěle to fungovalo i při mé letní dovolené v Japonsku a Jižní Koreji," říká Plzeňák Martin Štěrba, jeden z majitelů více než dvou tisíc prodaných kšiltovek s plzeňskou otázkou. Kromě čepice si pořídil i ponožky, žabky a tričko – vše s plzeňskými motivy. Kolekce oblečení a předmětů s ukázkou plzeňského nářečí, která vznikla ve spolupráci Plzně 2015 a firmy Horsefeathers, lidi zkrátka nadchla.

x„Úspěch čepice COPATUTOJE je skvělým překvapením a jsme rádi, že Plzeňáky oslovila v tak velké míře," říká Michal Čejka z Horsefeathers. Kšiltovka, kterou po zápase české reprezentace v Lotyšsku dostal od herce a režiséra Jakuba Koháka také plzeňský obránce David Limberský, je hit, který už se třikrát doobjednával do výroby. „Jejich oblibu dokládá také záplava fotek na sociálních sítích, kam lidé sami umisťují svoje fotky v těchto čepicích," připomíná Mirka Reifová za Plzeň 2015. Tzv. hashtagem #copatutoje je nyní na síti Instragram označeno téměř 1300 fotek.

x

Čepice ale není jediný produkt, který ve speciální kolekci Plzeň 2015 vznikl. „Úspěšně se prodávají také trička Tuto, puntíkované ponožky i hrníčky, průběžně jsme už nechali dovyrobit celou kolekci," doplňuje Reifová. Tedy kromě kožených opasků s různými motivy, těch se zatím prodalo jen málo. Důvodem je pravděpodobně vysoká cena.

Speciální edici triček a půllitrů s motivem Evropského hlavního města kultury 2015 prodává také fanshop v Prazdroji. Zdejší černo-zelené tričko, třebaže se jich prodalo 1800, ale mezi pivovarské taháky nepatří. „Lidé, kteří k nám přijedou, preferují naše tradiční trička," poznamenala mluvčí Plzeňského Prazdroje Judita Urbánková. I proto pivovar neuvažuje o tom, že by trička Open up! dotiskl. Sklenic s motivem evropského hlavního města kultury se zatím prodalo přibližně pět stovek.

x

Společnost Plzeň 2015 nechala vyrobit také náramky, placky, samolepky a posledním úspěšným reklamním předmětem je známý panáček Igráček s logem Plzeň 2015.

A co bude s těmito kolekcemi po roce 2015? Některé předměty z pultů pravděpodobně zmizí, ty úspěšné si ale lidé budou moci koupit i potom. Plzeň 2015 jedná s partnery o pokračování výroby či prodeje. „Vše je v tuto chvíli ve hvězdách, ale věřím, že díky své oblíbenosti bude kolekce bude pokračovat," podotkl Michal Čejka.

Čepice by se mohly prodávat i po roce 2015

Michal ČejkaManažer plzeňské společnosti Horsefeathers Michal Čejka v úspěšnost kšiltovky #COPATUTOJE věřil od začátku. V rozhovoru pro Deník říká, že v prodeji by mohly zůstat i v příštím roce.

Když jste plánovali tuto sérii, očekávali jste, že právě ona bude nejúspěšnějším předmětem?
Při plánování kolekce pro Plzeň 2015 jsme mysleli hlavně na úspěšnost celé kolekce. Od začátku bylo jasné, že některé produkty se budou prodávat lépe, a to už na základě ceny produktu (čepice stojí 290 Kč, pozn. red). Čepice #COPATUTOJE je skvělým překvapením a jsme velice rádi, že Plzeňáky tento produkt oslovil v tak velké míře.

Museli jste už čepice také dovyrábět?
Nečekali jsme takový úspěch jen čepice, ale celé kolekce. Zájem byl tak velký, že jsme celou sérii čepic dovyráběli již několikrát. Přesně je to třikrát a poslední výroba je právě pro vánoční trh, který nás brzy čeká.

Do kterého předmětu jste naopak vkládali naděje, ale příliš se neprodává?
Jedním z mých osobních favoritů je rozhodně pásek CUSTOM BELT, což je náš dlouholetý projekt, a provedení pro Plzeň 2015 je úžasné. Pásek je k dostání v několika variantách a každá z nich má svá specifika. Tento produkt není tak prodejný jako ostatní, ale myslím, že zde do prodejů promlouvá právě cena produktu. (pásek stojí 990 Kč, pozn. red.)

Kde všude jsou věci ke koupi?
Produkty jsou dostupné exkluzivně pouze v našem eshopu, v Meeting pointu Plzeň 2015 a ve všech kamenných prodejnách Horsefeathers clothing. Což znamená v Plzni, Praze, Ostravě, Brně a Jihlavě.

Dokdy počítáte, že bude tato série v prodeji?
Celá kolekce bude dostupná rozhodně do konce roku, kdy celý projekt Plzeň 2015 končí, a právě teď jednáme o další spolupráci. Vše je tedy v tuto chvíli ve hvězdách, ale věřím, že díky své oblíbenosti bude kolekce pokračovat i po konci roku.