Dobrou zprávou pro řidiče je opravený nebezpečný úsek silnice I/27 z Plzně na Klatovy v Lužanech. Během dlouho očekávané rekonstrukce došlo k výměně povrchu vozovky a vybudovaly se zde také chodníky, které tu chyběly, nebo přechod pro chodce. Rekonstrukcí prošel úsek dlouhý přes jeden kilometr, a to včetně nebezpečné zatáčky směrem na Borovy. Práce vyšly na 47 milionů korun, necelou čtvrtinu hradila obec.

19. prosince se na Rokycanské třídě v Plzni pro oba směry otevřou dva nové mosty přes řeku Úslavu, jež nahradily staré mosty ze 70. let minulého století, které byly ve špatném technickém stavu po sérii povodních. Po dobu rekonstrukce, která vyšla na 75 milionů korun, byl pro dopravu otevřen vždy pouze jeden most.

Potíže na dálnici

Zřejmě největší starosti ale způsobila letos řidičům v kraji uzavírka na dálnici D5 mezi Cerhovicemi a Mýtem, kde silničáři měnili asfaltový povrch, jemuž vypršela životnost. Původní povrch vozovky pocházel z 90. let, kdy byla dálnice z Prahy do Plzně postavená narychlo. Jak dříve uvedl Deníku Jan Hoření z Ředitelství silnic a dálnic, jednalo se vůbec o první rekonstrukci úseku.

Uzavírka, jež výrazně zasáhla do provozu v obou směrech, měla původně skončit na začátku října. Opravu, která stála celkem 184,5 milionu korun bez DPH, se ale podařilo urychlit a úsek byl uveden do provozu již v polovině srpna.

Stavební práce byly podle Hořeního další etapou dlouhodobého plánu, jehož cílem je postupná oprava celého úseku dálnice D5 mezi Prahou a Plzní. „Ta by měla být hotová za pět až deset let," řekl Deníku Hoření. Do dalších podobně rozsáhlých oprav by se silničáři měli na dálnici D5 pustit v úseku mezi Rokycany a Mýtem, a to ve směru z Prahy do Plzně.

Do provozu na dálnici D5 letos také výrazně zasáhla oprava povrchu vozovky u Žebráku, kde se vytvořily hrboly a muselo být vyměněno kompletní podloží dálnice. Radost řidičům neudělala ani uzavírka mezi Loděnicí a Berounem, kde došlo také k výměně povrchu dálnice.