Se čtyřicetiprocentním nárůstem návštěvnosti v posledních čtyřech letech je Plzeň úspěšnou destinací v České republice.

Jak chce tento trend udržet? Podle strategie, kterou právě schválila městská rada, bude město nabízet návštěvníkům hlavně unikátní zážitky a předkládat důvody, proč se mají do Plzně vracet.

Plzeň se mimo jiné vydá cestou tzv. industriální turistiky, která umožní návštěvníkům vstup do historických továrních objektů a po domluvě s vlastníky hodlá otevřít i živé průmyslové provozy.

Kam míří turistéZoo v Plzni byla vloni 14. nejnavštěvovanějším cílem v ČR se 453 tisíci návštěvníků. Do Techmania Science Center přišlo více než 189 tisíc lidí a byl druhým nejnavštěvovanějším místem v kraji. V těsném závěsu je Dinopark s více než 181 tisícem lidí.

Dalším směrem je turismus kulturní a pak příběh Plzně jako posledního města v Evropě osvobozeného americkou armádou. O tom má návštěvníkům vyprávět nová zážitková expozice muzea Patton Memorial Pilsen v objektu Huga Semlera na Klatovské 19.

„Zásadní pro zajištění kvality služeb bude zřízení pobočky Turistického informačního centra u hlavního nádraží, které se po vzniku autobusového terminálu stane předním dopravním uzlem ve městě,“ uvedla ředitelka městské organizace Plzeň-TURISMUS Zuzana Koubíková. Dodala, že je třeba zamyslet se také nad kumulací významných akcí v určitých termínech, protože se stává, že kvůli jejich souběhu přestávají stačit ubytovací nebo konferenční kapacity.

Podle náměstka primátora pro kulturu a cestovní ruch Martina Baxy (ODS) chtějí turisté využívat čas návštěvy mnohem intenzivněji. „Právě kulturní akce ideálně doplňují turistickou nabídku a dokreslují celkový dojem živého města,“ poznamenal Baxa.

Zatímco v roce 2013 se v plzeňských hotelech ubytovalo 204 tisíc turistů, vloni jich přijelo 285 tisíc. Vůbec poprvé v historii města tu dohromady strávili více než půl milionu nocí. Navíc sem vloni přijelo 2,3 milionu jednodenních návštěvníků.

Ilustrační foto
Cesta na Slovany je zase volná