Stavba, která se klene přes železniční trať lokálky Chrást-Radnice, na práce čeká od prosince roku 2009, kdy ji Chrástečtí uzavřeli pro veškerou dopravu. Používat ji mohou pouze pěší. Most ovinula síť, která zachytává nebezpečné kusy drolícího se betonu a brání jim padat na trať. S ozdravnou kúrou se má začít zhruba v půli tohoto měsíce.

Obec původně plánovala most zdemolovat a postavit zbrusu nový, který měl být kromě jiného také o půl metru vyšší. Z plánů kvůli vysokým nákladům, jež se pohybovaly kolem jedenácti milionů korun, nakonec sešlo. „Most byl už tehdy v havarijním stavu, ale peníze jsme nesehnali, a proto jsme jednali dál. Nakonec nám Plzeňský kraj přislíbil podporu z havarijního fondu, a museli jsme udělat nový projekt na opravu stávajícího mostu. Pro obyvatele Chrástu je důležitý, přímo nutný, protože spojuje zbytek obce s částí Benátky," říká chrástecký starosta Ladislav Bohuslav.

Koncem srpna letošního roku vydal Drážní úřad nařízení, podle něhož má obec odstranit havarijní stav mostu do konce října.

Bylo tedy rozhodnuto – opravy musí začít co nejdříve. „S dráhami se nám podařilo dohodnout na tom, že most bude opravený do konce roku. Práce vyjdou zhruba na 5,5 milionu korun, z čehož větší část zaplatí obec z vlastního rozpočtu a zbytek krajský havarijní fond," dodal Bohuslav.

Až bude most hotový, jedno je jisté – doprava na něm bude přísně sledována. Na jeho stavu se totiž v minulosti nejvíce podepsali nepořádní řidiči přetížených náklaďáků.

Lokálka pod mostem, nedaleko kterého je také zastávka, zatím jezdí dál. „Kousky betonu teď padají do sítě, ale že by někdy předtím některý trefil vlak, to se nestalo. My tam momentálně máme pouze nařízenou pomalou jízdu," řekl Deníku strojvůdce takzvané 'radnické střely'.