„Z toho tak 30 případů bylo z důvodu nezvládnutelné agrese pasažéra," potvrdil generální ředitel Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) Michal Kraus.

Revizor a řidič může problémového cestujícího vykázat z dopravy. To by ale mnohdy znamenalo až odstavení vozu a pravděpodobně také potyčku mezi oběma stranami. Podle Krause chtěly dopravní podniky, aby měli revizoři podobný status jako například záchranáři, ale neuspěly.

Problémy související s cestováním bezdomovců, narkomanů a agresivních jedinců jsou jedním z nejvýraznějších v plzeňské veřejné dopravě. Podle dopravního průzkumu, který si nechal podnik zpracovat, totiž převážné většině cestujících nevadí cena jízdného, vyhovuje jim frekvence spojů i jízdní řády, ale ohrazují se například proti zápachu bezdomovců či nevhodnému chování spolucestujících. Průzkum zpracovala společnost PPM factum, probíhal mezi téměř 900 cestujícími. „S cenovou politikou, kterou nastavují PMDP, nemají lidé problém," uvedl zástupce PPM factum Vojtěch Hündl. Těch, kteří jízdné hodnotí negativně, je od deseti do 15 procent. Jízdné se naposledy v Plzni zdražovalo v lednu 2012, cena lístku stoupla z 12 na 18 korun.

Plzeň vychází lépe ve srovnání s pražskou MHD v rychlosti dopravy. „Rychlost a frekvence spojů je pro cestující přijatelná," uvedl Hündl. Letos se doprava zpožďovala hlavně vinou velkých dopravních výluk způsobených stavebními pracemi v centru města. V příštím roce už by neměly pokračovat, dopravu ale zase ovlivní pořádání řady kulturních akcí Evropského hlavního města kultury. „Město si objednalo navíc 49 tisíc kilometrů tzv. náhradové dopravy," potvrdil Kraus.

Jde o další kilometry, které ujedou vozy dopravního podniku jako náhradu za místa, kde bude doprava omezena kvůli kulturní akci.