Ta cesta ho provází už desítky let, chodí nebo jezdí po ní ke své zahradě. Teď je zase rozbitá.„Parkují tady kamiony, když se otáčejí, vždy v povrchu vytlačí koleje,“ stěžuje si Deníku téměř 73letý Plzeňan Oscar. Celé jméno prozradit nechce, údajně se obává represí od městských organizací. Proto u nich ani nebude za svoji cestu orodovat.

Ulici U Domažlické trati představuje asi 400 metrů slepá cesta. Je to vlastně odbočka z Domažlické třídy pár metrů před železničním přejezdem ve směru na Zátiší. Nejhorší situace je těsně za odbočkou, na prvních 40 metrech. „Dál je totiž zákazová značka s dodatkem, že dopravní obsluze je vjezd povolen,“ upřesňuje zahrádkář.

Bývalou chatovou kolonii obývají zahrádkáři, podobní panu Oscarovi, ale i stálí obyvatelé. „To jsou většinou mladí lidé, i jim tato situace vadí,“ připomíná Plzeňan. Dřív si cestu opravovali svými vlastními silami. „Platil se materiál dovezený z kamenolomu. To už ale skončilo,“ popisuje.

Majitel zahrady kritizuje řidiče kamionů i nespecifikované městské organizace. „Řidiči by tady prostě parkovat neměli, i když jsou ještě před zákazovou značkou. Vždycky to tady rozvrtají, vznikají tady velké louže. Loni jsem tam chytil za podvozek,“ tvrdí a naznačuje, že kamioňáci mají jiné možnosti. „Přitom mají řidiči o kus dál proti hřbitovu velké parkoviště. Jenže nechtějí platit,“ myslí si. A podobně se naváží i do městských úředníků. „Měli by to nechat už opravit, dát sem asfalt. Vždycky se vyplní díry a za chvíli je situace stejná.

Na žádný úřad ale nepůjde. „Ani nevím na jaký a hlavně – nechci mít žádné problémy,“ říká Oscar. Jakékoliv nesnáze při nahlášení závad na cestě vylučuje Ondřej Vohradský, dopravní inženýr stavby. „To je nesmyslná, neopodstatněná obava. Ani nevím, jak a proč bychom měli postihovat občana za to, že nahlásí nějakou nutnost oprav,“ podivuje se Vohradský.

Podobné okrajové cesty v Plzni má na starost právě Správa veřejného statku města Plzně nebo městský obvod, v tomto případě centrální městská část.
Seznam rekonstruovaných míst tvoří správa z mozaiky podnětů. „Vznikají z naší iniciativy a vůle. Tvoříme si harmonogram oprav. K tomu se přidávají další na základě stížnosti občanů a také podle informací obvodu,“ shrnuje Ondřej Vohradský. O tom, že by právě ulice U Domažlické trati měla být na letošním seznamu, nic neví. A podobně reaguje i centrální městský obvod. „Také provádíme drobné opravy, ty se ale týkají chodníků. Ale silnice, to je opravdu spíš parketa Správy veřejného statku. A zatím tuto ulici nemáme ani v plánu investic,“ upřesňuje Zdeňka Anýžová, vedoucí oddělení investic obvodu.