Prodeje čepovaných piv z produkce Plzeňského Prazdroje v měsíci červnu v meziročním srovnání narostly o 18 procent. Podmínky přitom byly v meziročním srovnání stejné – jak v červnu 2020, tak i červnu 2021 už byly po celý měsíc otevřené zahrádky i vnitřní prostory restaurací. „A jsme dokonce o čtyři procenta nad prodeji v dosud rekordním roce 2019, kdy bylo celý červen krásné letní počasí,“ komentuje povzbudivá čísla obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz. V Prazdroji předpokládají, že během letních měsíců návštěvnost hospod a restaurací ještě vzroste, a to zvláště v oblíbených výletních destinacích. Jednak tomu napomohou dovolené, které budou letos Češi nejspíše podobně jako loni trávit v tuzemsku častěji než v předcovidových letech, a pak také touha lidí se po několika měsíčním lockdownu opět setkávat.

Postupný nárůst hostů potvrzuje třeba šéf pivnice U Chmelířů v rokycanské Plzeňské ulici. "Část štamgastů k nám cestu asi hledá, ale nestěžuji si. Hosté se vracejí a to mne náramně motivuje. Počítám, že v neděli mimořádně otevřu na fotbalové finále mistrovství Evropy," hlásí Zdeněk Chmelíř.

Léto v Prazdroji.
Tip Deníku: Startuje Léto v Prazdroji

Podle Tomáše Mráze se jasně ukazuje, jak moc se lidé po dlouhých měsících na popovídání s přáteli u čepovaného piva těšili a neodrazuje je ani střídání počasí. „Jako první se do hospod – podobně jako loni – vrátili štamgasti. K nim se velmi rychle přidali i ti, kteří nejsou pravidelnými návštěvníky konkrétních provozoven. A letos navíc silně roste ještě jedna kategorie hostů – lidé, kteří si oblíbili čepované pivo bez alkoholu,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz. Týká se to zejména stále oblíbenějšího ochuceného čepovaného Birellu, jehož červnové prodeje v meziročním srovnání vzrostly o více než 50 %.

Největší zájem je podle Tomáše Mráze o posezení na venkovních zahrádkách. A proto právě do nich směřuje velká část letošních investic Prazdroje na podporu hospod a restaurací. Jen letos na jejich vybavení pivovar vyčlenil dalších 100 milionů korun. Prazdroj tak pokračuje v pomoci hospodám během koronavirové krize, celkově je ve všech covidových vlnách podpořil částkou přes 600 milionů korun.

Pilsner Urquell.
Plzeňské pivo se vrátilo do regálů Penny

O tom, že je podpora účinná, svědčí i fakt, že, nyní Prazdroj zaváží pivo do většího počtu podniků než loni. A to i přesto, že malá část provozů ukončila v souvislosti s již déle než rok trvající krizí a omezením v gastru svou činnost.