Zkouška proběhla od osmi hodin do 13:30 pod dohledem odborníků z Kloknerova ústavu ČVUT. Most testy prošel, a proto Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) potvrdila, že vlaky se na trati objeví 30. dubna odpoledne, první má odjezd v 17:02 z Pňovan. Završí se tak rozsáhlá rekonstrukce, která přilákala pozornost veřejnosti nejen testováním, ale i samotným způsobem opravy.

Letecká služba Policie České republiky
Policie má ve flotile špičkové vrtulníky. Ročně nalétají přes tři tisíce hodin

Stavbaři během rekonstrukce především vyměnili tři ocelové oblouky z počátku 20. století za nové. Využili přitom unikátní metody, kdy nový oblouk nasunuli na most, kde jej spojili s původním obloukem. Celou konstrukci následně přetáčeli kolem osy, usadili, starou část odmontovali a odvezli k likvidaci. Podle SŽDC šlo o unikátní operaci v celosvětovém měřítku. Most se skládá ze tří oblouků. Z původního mostu tak zbyly jen pilíře, které byly opraveny a zpevněny.

Rekonstrukce mostu:

Oprava se nicméně neobešla bez komplikací, které ji o několik měsíců protáhly. Muselo se například změnit založení montážní plošiny, kde se před instalací kompletovaly nové oblouky. Bylo potřeba zvýšit objem injektáže, staré ocelové konstrukce bylo potřeba dodatečně zesílit pro výsun nových konstrukcí. 

Rekonstrukce za 109 milionů

„Prodloužení původně plánované doby výstavby bylo způsobeno potřebou zpřesnění výpočtu korozního oslabení staré konstrukce po zahájení výluky. Vlastni otáčení můžeme dnes již hodnotit jako velmi úspěšné,“ řekl v pátek mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Rekonstrukci provedly společnosti SMP a MCE Slaný, smluvní cena činí 109 milionů korun. Zatím není jasné, o kolik se navýší. Výluka na trati začala loni v červenci, původně měla skončit před koncem roku. Na mostě vznikla i nová lávka, která je vedena v dolních obloucích mostu, aby nenarušovala původní linii.

Most přes nádrž Hracholusky.
Most přes nádrž Hracholusky je hotov, prověří ho tři stotunové sergeje
Ilustrační foto.
Výhodná investice? Kůrovcová kalamita sráží ceny lesních pozemků

Lokomotiva Sergej
je dieselová lokomotiva s elektrickým přenosem výkonu. Zkonstruoval ji lokomotivní závod v Luhansku na Ukrajině.Lokomotivy měly dvoudobý vznětový dvanáctiválec o objemu 150,6 litrů.Spotřeba na volnoběh se pohybuje kolem 14 litrů za hodinu.Hmotnost lokomotivy - 116 tunVýkon 1470 kWVyráběny byly v letech 1966 až 1979 a provozovány pak až do roku 1999.

Zdroj: Youtube