Místo, aby kamiony jedoucí na Prahu vyvedlo ze Slovan či Bor na dálnici, nechává je kličkovat po městě.
Příkladem je Sukova ulice ve směru z Borských polí. „Na křižovatce Sukova – Klatovská není ani náznak, že můžete odbočit doprava k přivaděči na dálnici D5. Zato najdete směrovku, že na Prahu máte jet rovně,“ rozčiluje se Plzeňan František Herajt, který o stížnostech na značení slyšel a sám se vydal zkusit značenou trasu. Směrovka řidiče vede přes Doudlevce na Homolku.
Tam je další matoucí značka. Směrovka na Prahu ukazuje doleva směrem do centra. „Říkám si, proč tady značení nutí řidiče jet do centra, když doprava je to kousek do Černic na dálnici,“ nechápavě kroutí hlavou Herajt.
Pokud řidič zná Plzeň, a přesto odbočí doprava, dočká se prvního avíza, že se jede správně na Prahu, až u nákupního centra Olympie.
V druhém případě jede řidič po Slovanské ulici až k Částkově ulici, kde má na Prahu odbočit doprava. „Částkova ulice je uzavřena, takže všichni musí pokračovat dál až k nádraží,“ pokračuje Herajt. Teprve až na křižovatce U Jána za vlakovým nádražím se dostanete k ukazateli na Prahu a vjedete na Rokycanskou ulici.
„Jako občanovi mi vadí, že si na jedné straně stěžujeme na dopravní situaci v Plzni, přitom ženeme kamiony přes střed města,“ dodává Herajt.
Správa údržby silnic Kralovice (SÚS) naznačuje, že značky na těchto místech měnit nemůže. „My musíme dostat nějaký příkaz od magistrátu a to se nestalo,“ říká ředitelka SÚS Jana Kašparová.
Odbor dopravy magistrátu zase naznačuje, že povinnost v tomto případě leží na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem dálnice.
ŘSD zase říká, že dopravní značení na uvedených místech může udělat pouze ve chvíli, kdy ho k tomu správce silnice vyzve. „Měl by být někdo, kdo to zastřeší a má to na starost. Je nepochopitelné, že tato situace trvá už takovou dobu,“ říká závěrem František Herajt.