Jenže stačily dva nárazy v obrovské rychlosti a technické problémy s nimi spojené a sen o 'bedně' v nejtěžší vytrvalostní rallye se rozplynul. Bratři z Plzně, kteří znovu jeli za Buggyra Tatra Racing tým v autě řízeném Martinem Kolomým z Bruntálu, skončili sedmnáctí.

„Byla to nejhorší chvíle letošního ročníku. Vlítli jsme do řečiště asi ve 120kilometrové rychlosti a byla to strašná rána, když jsme narazili do protibřehu. V tu chvíli jsem věděl, že končíme," vzpomíná na šestou etapu závodu David Kilian, který si navíc vybavil podobný moment ze závodu v roce 2011. Tehdy pro posádku závod skončil, pilot Martin Kolomý i tehdejší navigátor Jaroslav Lamač měli poškozenou páteř. Černý scénář se tentokrát neopakoval, díky odpružené kabině vyvázli všichni v pořádku a pokračovali dál.

Jenže přišla sedmá etapa, v níž tatře přezdívané FatBoy vlétl do řízení kámen Kolomý nemohl zatočit a auto znovu narazilo do skály. Výsledek? Poškození chladiče, utržení kabiny a další technické potíže, které posádku stály dobré umístění. „Možná je dobře, že potíže přišly,protože i díky tomu dneska víme, co udělat líp," říká René Kilian.

Dakar s sebou nese ale i kuriózní okamžiky – třeba ten, když musel David Kilian přímo při závodě držet přední sklo. „Kvůli větvím se sklo uvolnilo a nešlo držet rukama – při té rychlosti se vlamovalo. Tak jsem tam vrazil nohu a po chvíli je střídal," popisuje mechanik a kopilot týmu.

Letos se začalo víc mluvit o přesunu Dakaru zpět do Afriky, René ani David k tomu však nevidí příliš důvodů. „Ptali jsme se Pepy Kaliny, který má s africkým Dakarem bohaté zkušenosti, a podle něj je to podobné. Jihoamerických dun je míň, ale jsou kvůli horku těžší. A popravdě, nechci se koukat do kalašnikova," dodává David Kilian.

Ačkoli oba Plzeňáky letošní výsledek zklamal, už nyní počítají s tím, že začátek roku 2017 znovu stráví na Dakaru. „Velkým lákadlem je nové auto, které se bude stavět. FatBoy bude už jen na testování," říká René, navigátor a starší z bratrů.

Rozhovor s bratry Kiliánovými najdete ZDE.