Asi deset minut před koncem zápasu, kdy zuřila nad Plzní bouřka, se vypnula velkoplošná obrazovka a prudký déšť fotbalový přenos najednou uťal těsně před koncem. „Je to strašná škoda, mrzí mě, že jsem to neviděl,“ podotkl Plzeňan Honza.

Bouřka řádila nad celou Plzní, nejen nad náměstím. „Stovkám lidí nešel proud,“ přiznala mluvčí ČEZ pro západní Čechy Michaela Jírovcová s tím, že nejhorší situace byla ve Skvrňanech. Ještě včera kolem poledne tvrdil Josef Třeštík z Vejprnické ulice, že mu elektřina vypadla o půlnoci na čtvrtek a ani o 12 hodin později ještě nesvítil. „Musel jsem si ráno jít uvařit kafe k mámě na Skvrňany. Okolo nás večer padaly stromy a sousedům to vytopilo sklep,“ popisuje Třeštík, kterého výpadek proudu nepříjemně překvapil. „To jsou ale jen poruchy na sekundárních vedeních, závady na hlavních linkách jsou už opravené,“ uvedla Jírovcová. V Plzni šlo o dvě velké poruchy.

Vejprnická ulice neměla potíže jen s výpadky proudu. Už před dvěma týdny se totiž uzavřela veškeré dopravě a včera se kvůli sesuvu půdy zavřela i objížďka, kterou museli řidiči používat. Celý den se pak auta u zavřené silnice obracela a na zpáteční cestě tvořila kolonu. „Lidé mohou jezdit přes takzvanou myší díru, která je mezi ulicemi Prostřední a Dopravní,“ uvedla policejní tisková mluvčí Simona Čejková.

Problém měli i pasažéři dráhy. Bouřka přerušila provoz na hlavní železniční trati z Plzně do Českých Budějovic. Kromě toho byl vytopen i podchod u hlavního plzeňského nádraží. „Brodím se tady s lodním kufrem jako blázen,“ usmívá se Petr S. Tomu včera zkomplikovala cestu na nástupiště voda u eskalátorů. „Je teda dost nepříjemné, že jedu v půl jedenácté a s potopou tady nikdo nic nedělá,“ rozčiloval se.

Bouřka přidělala nemalé starosti také reklamním agenturám, které mají po Plzni umístěné billboardy. „Poškození je hodně velké, zhruba padesát procent všech našich ploch je stržených,“ řekl Deníku Jiří Bouzek z plzeňské agentury West Media. Dodal, že zničené reklamní plakáty bude muset agentura vytisknout na vlastní náklady znovu. Řádově se přitom jedná o tisíce korun na jeden billboard.