Lidé z různých koutů Evropy se zde sešli na prvním ročníku Euro Alfa Romeo Pilsen – srazu majitelů těchto italských vozů.

Setkání uspořádal plzeňský klub. „Myšlenka přišla přibližně před rokem a od té doby jsme pracovali na realizaci. Do Plzně přijelo více než 250 vozů," popsala úspěch prvního ročníku srazu Jitka Blahutová z organizačního týmu.

Kdo by ale čekal náměstí zaplněné charakteristickou červenou barvou, zmýlil by se. „Je to nedostatková barva. Když jsem kupoval svoji Alfu 155, červená už byla k nesehnání. Kdo ji má, ten ji neprodá," vysvětlil Jan Pružina, který přijel z Mostu.

Se svojí Alfou GT do Plzně přijel také Zdeněk Richter. „Jsem od Trutnova, žádný klub v okolí nemáme, tak jezdím na srazy po republice," řekl Richter, který už měl doma osm alf, přičemž pět jich stále vlastní. „Mezi nimi i Spider z roku 1969. Předpověď počasí na víkend ale nebyla dobrá, tak jsem ji nechal v garáži," vysvětlil Richter. Kromě opravdových aut má ale doma také kolekci několika set modelů.

Alfy Romeo vyjely v sobotu dopoledne na spanilou jízdu z kempu Ostende, kde byli účastníci ubytováni. Jízda skončila na náměstí Republiky. Zde lidé mohli obdivovat kromě běžných vozů značky i veterány Spider nebo moderní sporťák Alfa Romeo 4C. Svůj speciál ukázala také jediná česká rallye posádka jezdící s alfou, Martin Rada a Jaroslav Jugas, kteří během autogramiády popsali, jak s alfou absolvovali i legendární Rallye Monte Carlo.

Lidé mohli ale na náměstí spatřit i jednu neobvyklou alfu. Jednalo se o cestovní přívěs vyrobený ze zadní části Alfy Romeo 156. Za autem stejného typu sem s ním přijel Tomáš z Loun, mezi svými známý jako 'Ital'. „Koupil jsem druhé auto s vadou motoru. Interiér mělo v kůži, přehodil jsem ho do své alfy a přemýšlel, co se zbytkem. Nakonec jsem karoserii rozřízl a udělal přívěs. Viděl jsem to s trabantem, proč by to nešlo s alfou," vysvětlil s úsměvem Tomáš.