Scénář byl téměř vždy stejný. Majitel dal auto do servisu, ale když se po pár týdnech začal pídit po svém voze, slyšel pouze výmluvy. Své auto už neviděl nebo jen jako vrak. U Okresního soudu Plzeň-město včera probíhalo hlavní líčení s majitelem křimického autoservisu Pavlem Kovandou (na snímku). Je obžalován ze zpronevěry, škoda je vyčíslena na 1,3 milionu korun. Soud včera vyslechl několik svědků, rozsudek zatím nepadl. Kovandovi hrozí až osm let za mřížemi.
Ve všech devíti případech, jež nyní soud řeší, jde o vozy v hodnotě několika desítek tisíc, jeden případ se ale vymyká. Zde majitel přišel o ferrari, problémy měl i s dalšími luxusními vozy, které Kovandově servisu svěřil. „Měli jsme u něj limuzínu Lincoln, pro kterou jsme si měli přijet, že je opravený. Zjistili jsme, že není hotová, navíc jí chyběla baterka, měla navrtanou nádrž a nebyly u něj výfuky," popsal poškozený majitel firmy Petr M.
Následně zkontrolovali i zbylá dvě auta a nestačili se divit. „Otevřel jsem kapotu a nic – jen díra. Připadal jsem si jako v nějaké černé komedii," dodal. Ferrari, jehož pořizovací cena byla před dvěma lety přes dva miliony korun, chyběl motor, převodovka, spojka, brzdy a také nosník, který je pevně přivařený ke konstrukci auta. „Pan Kovanda nebyl schopný říct, kde jsou ty chybějící díly. Tvrdil, že to rozkradli zaměstnanci," uvedl Petr M. s tím, že některé další chybějící díly poté našli ve sklepě.
Firmě, která nabízí zážitkové jízdy v luxusních vozech, se Pavel Kovanda staral o vozový park přibližně rok. „Zpoždění termínů bylo celkem běžné, ale větší problémy jsme neměli," řekl včera u soudu zaměstnanec firmy Miroslav P. Jak on, tak majitel firmy tvrdí, že auto dávali do servisu pojízdné pouze s drobnou závadou. Naopak Kovanda u soudu vypověděl, že auto servis přijal jako nepojízdné. Svědci také řekli, že se některé díly údajně objevily v kovošrotu.
„Díly statisícové hodnoty prý prodali za pár tisíc. Je to neuvěřitelné," uvedl majitel zážitkové agentury. Torzo luxusního sportovního vozu si firma ještě týž den odvezla, stejně jako další dva vozy. Ferrari poté prodali na náhradní díly, dostali za něj pouze tři sta tisíc korun.
Včera vypovídali i další poškození, příběh byl téměř vždy stejný. Auto s drobnou či větší závadou, případně po bouračce, odvezení do servisu a čekání. „Výmluv přibývalo – z Německa nedodali náhradní díly, pak měli zaměstnanci školení, pak nemoc v rodině a tak dále a tak dále," vyjmenovával jeden z poškozených. Ke všem případům došlo od léta 2013 do začátku roku 2014.
Pavel Kovanda případ nechtěl komentovat, všem poškozeným se před soudem omluvil a slíbil, že škodu uhradí. „Vzal jsem si nebankovní úvěr jeden milion korun. Peníze bych měl dostat koncem tohoto nebo začátkem příštího týdne," řekl.
Soud pokračuje v polovině března. Navíc už je na majitele křimického autoservisu podaná další žaloba, v níž je dalších několik poškozených. Je tedy možné, že soud oba případy spojí do jednoho.
Čtěte také: Manželé dali auto do servisu, ten ho rozprodal na díly a Automechanik dluží zákazníkům deset milionů korun