Podle verdiktu se chodkyně pohybovala v místě, kde neměla co dělat a také nebyla jednoznačně prokázána vina šoféra. Rozsudek není pravomocný.

Soudce Vladimír Žák uvedl, že žena porušila celou řadu povinností. „Neměla vstupovat do vozovky, sebe sama výrazně ohrozila na životě. Byl to hazard od samého počátku. Chodec je povinen přecházet na místě určeném. Žena přecházela v místě, které je blíž než 50 metrů od přechodu a podle zákona neměla na tomto místě co dělat. Prostor pro parkování autobusů není místo určené pro přecházení," vysvětlil Žák.

Soud nemohl vzít v potaz výpověď svědků, zda žena nejprve vstoupila do vozovky a až pak začal autobus couvat nebo naopak. „Znalec uvedl, že nelze přesně určit, zda chodkyně vstoupila do vozovky v době, kdy už zazněl výstražný signál upozorňující na couvání. A to je pro rozhodování soudu klíčové," konstatoval Žák.

Podle soudu s velkou pravděpodobností autobus couval a žena mu vstoupila do cesty. „Pochybnosti hovoří ve prospěch obžalovaného," dodal soudce.

Neštěstí se odehrálo loňského 20. července přímo na Centrálním autobusovém nádraží v Plzni několik minut po páté hodině ráno. Když Brichcín couval se svým autobusem, srazil třipadesátiletou cizinku. Ani rychlá lékařská pomoc už však ženě nepomohla a ta po několika hodinách v kritickém stavu zemřela. Při střetu utrpěla množství zlomenin, měla například zlámaná žebra a pánev, lékaři zjistili též rozhmoždění jater. „Bezprostřední příčinou smrti byl poúrazový šok," uvedl státní zástupce Pavel Tolar.

Brichcín před soudem řekl, že když autobus couval, upozorňovala na to nejen světla, ale také výstražný zvukový systém. Ten se zapne hned poté, co řidič zařadí zpátečku.

Za usmrcení z nedbalosti Brichcínovi hrozil až šestiletý trest.