„Budova se odemyká ve čtyři hodiny ráno. Když jsem přišla kolem šesté, uviděla jsem tu asi čtyři nebo pět feťáků. Nic tu neprováděli, možná se jen chtěli ohřát. Měla jsem ale strach, aby se tu něco nesemlelo a tak jsem radši zavolala policii. Za dobu, co tu pracuji, se tady nic podobného nestalo,“ vysvětlila žena, která za přepážkou prodává jízdenky teprve pár týdnů. Oddychla si až ve chvíli, kdy narkomany z nádraží vykázali policisté.

Podle cestujících, kteří všechno viděli, není podobný obrázek výjimečný. „Vůbec jsem se té pokladní nedivil, že byla tak vystrašená. Byla to opravdu velmi nepříjemná situace. Feťáci se tam váleli a neměli se k odchodu. Taky bych měl strach, že se něco stane. Navíc tyhle podivné existence se na Jižní nádraží stahují poměrně často,“ popsal jeden ze svědků Josef Š.

Podle regionální mluvčí ČD Radky Pistoriusové se ale bezpečnost na nádražích zlepšila poté, co v nich začala hlídkovat bezpečnostní agentura. „Nemohu říci, že by se bezdomovci v našich objektech už vůbec neobjevovali. Podobné případy se v Plzni stávají možná dvakrát do měsíce, “ vysvětlila Pistoriusová.

Budovy nádraží v Plzni také namátkově několikrát denně procházejí příslušníci železniční policie a problémové občany z prostor vykazují.

České dráhy nyní testují v oblasti zvýšení bezpečnosti cestujících novinku v podobě speciálních dvoučlenných hlídek, které doprovází vlaky. „Pohybují se po celé republice, tipují ve vlaku potenciální kapesní zloděje, které si pak cestou hlídají, doprovází průvodčí při kontrole jízdenek, pacifikují agresivní a opilé cestující, ale jsou připraveni poskytnout i první pomoc,“ uvedla Pistoriusová s tím, že tato služba zatím funguje v pilotním provozu.

Jen v únoru už ale hlídky zasahovaly padesátkrát. Jedna z nich například zachránila život ženě, která ve vlaku dostala epileptický záchvat. Pokud se novinka v praxi osvědčí, počítají dráhy s tím, že bude fungovat trvale v rychlících i na lokálních tratích a to i v nočních spojích. I nadále také ČD chystají výběrové řízení na bezpečnostní agenturu, která by měla zajistit komplexní bezpečnost v objektech drah.