Nový nízkopodlažní tříčlánkový trolejbus byl představen na veletrhu CzechBus 2023 v PVA EXPO Letňany. Vozidla jsou určena pro budoucí trolejbusovou linku Nádraží Veleslavín - Letiště Praha v rámci projektu elektrifikace autobusové linky č. 119. Na trase bude jezdit 20 těchto velkokapacitních trojčlánkových vozů.

Podle generálního ředitele DPP Petra Witowkého by vozy měly na přelomu listopadu a prosince vyrazit na trolejbusovou trať z Palmovky do Čakovic a Miškovic. Nejdříve ale bez cestujících, musí totiž najezdit pět tisíc kilometrů. Po tomto kroku je čeká prvních patnáct tisíc kilometrů s cestujícími. Poté již budou moci na plánovanou linku na letiště. 

„Pevně doufáme, že už na jaře 2024 budeme moci svézt první cestující. Tříčlánkové trolejbusy už jsou vysoutěženy a první z nich, abychom mohli školit řidiče, by měl dorazit už do konce letošního roku," řekl Witowski při zahájení stavby trati z Veselavína v únoru letošního roku.

Jedná se o vůbec první kontrakt na tříčlánkové trolejbusy v Česku. O výrobu podvozku a kompletní karoserie pro vozy dlouhé přes 24 metrů se postarala polsko-španělská společnosti Solaris Bus & Coach. Trakční elektrovýzbroj včetně elektromotorů bude od společnosti Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation.

Celková hodnota veřejné zakázky za nákup 20 tříčlánkových bateriových trolejbusů Škoda-Solaris 24m včetně čtyř nabíječek a sedmi sad hardware a software pro diagnostiku závad je 623 216 860 korun bez DPH, což je o bezmála pět milionů nižší cena, než byl předpoklad dle zadávací dokumentace.

Sdružení Škoda Solaris uspělo s těmito vozy také v tendru pro dopravní podnik v Bratislavě. Ve slovenském hlavním městě jich bude jezdit celkem šestnáct, první z nich už zahájil provoz s cestujícími v polovině listopadu. 

Škoda-Solaris 24m je městský, plně nízkopodlažní tříčlánkový bateriový trolejbus s pěti dvoukřídlými dveřmi, celovozovou klimatizací a přepravní kapacitou 179 cestujících. Veškerá plocha trolejbusu určená pro stojící cestující je 100% nízkopodlažní, průchozí prostory uvnitř trolejbusu jsou bez schodů. Vozidlo disponuje celkem 52 sedadly. V prostoru druhých dveří je vytvořen prostor pro přepravu dvou kočárků, nebo dvou invalidních vozíků či jednoho kočárku a jednoho invalidního vozíku. Tyto prostory jsou standardně vybaveny zařízením pro fixaci a uchycení invalidního vozíku, sklopnou opěrkou a zádovou opěrnou deskou.