Výpravčí na regionální trati z Plané do Domažlic zatím zůstanou. „Vybrané hlavní tratě budou přecházet pod dálkové řízení z Centrálního dispečerského pracoviště v Praze. O práci nepřijde žádný výpravčí, všem bude nabídnuté přeškolení na dispečera, převod do jiného obvodu, přeřazení do jiné pracovní kategorie, či dobrovolný odchod do důchodu, pakliže již dotyčný zaměstnanec dosáhl důchodového věku," uvedl Deníku mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.
V horizontu příštích let chce SŽDC dospět do stavu, kdy většina hlavních tratí bude napojena na dálkové řízení. „Ve velkých železničních uzlech typu Plzeň, Cheb, Mariánské Lázně či Beroun, budou výpravčí stále," dodal mluvčí.

Přechod na dálkové řízení by se ale neměl dotknout regionálních tratí, řemeslo výpravčího by tedy na Tachovsku zaniknout nemuselo. „Většina regionálních tratí pod systém dálkového řízení nepřejde nikdy. Například na trati Plzeň – Cheb je k odbavení provozu potřeba 11 výpravčích. Nikdo z nich nepřijde o práci," zdůraznil Illiaš.
Obě nejvýznamnější železniční trati na Tachovsku, tedy Planá – Tachov – Domažlice a Bezdružice – Pňovany jsou tzv. dirigované trati, které jsou řízeny dirigujícím dispečerem. Na bezdružické dráze se tito dispečeři střídají v Pňovanech.

Trať mezi Planou a Domažlicemi má výpravčí na stanicích v Plané, Tachově, Boru, Bělé nad Radbuzou, Poběžovicích a Domažlicích, přičemž dispečery je řízená z Boru a Poběžovic. Po uvedení centrálního dispečinku do provozu (postupně v příštích letech) by měli zůstat výpravčí a dispečeři na stanicích v Tachově, Boru, Pňovanech i v Poběžovicích.