Dva rychlíky se srazily loni 4. srpna po 13. hodině. Zpráva DI uvádí, že bylo zraněno šestnáct lidí – oba vlakvedoucí, jeden strojvedoucí a třináct cestujících. Celkovou škodu DI vyčíslila na 8,1 milionu korun.

„V uvedenou dobu došlo k přehození výhybek pod vlakem jedoucím ve směru na Plzeň, kdy přes výhybky ještě přejížděl předposlední vůz vlaku a tento vůz spolu s posledním vozem pokračovaly po vedlejší koleji, na níž stál čekající vlak. Došlo k nárazu vagonů do lokomotivy stojícího vlaku, přičemž vozy i lokomotiva byly nárazem vykolejeny," uvedla Dana Ladmanová z klatovské policie.

Při nehodě byly porušeny technologické postupy v organizaci a zajištění bezpečnosti drážní dopravy, které jsou stanoveny předpisem provozovatele dráhy. „Bezprostřední příčinou mimořádné události bylo přestavení výhybky signalistou v době, kdy se na této výhybce nacházela drážní vozidla vlaku R 668 a následná jízda vlaku R 668 po jiné koleji, než byla pro jízdu tohoto vlaku určena," píše se v závěrečné zprávě DI. Ta dále uvádí, že kromě signalisty zásadně pochybil i výpravčí, který nezjistil volnost vlakové cesty a nařídil přípravy vlakové cesty pro rychlík Vajgar v rozporu se stanovenými technologickými postupy a který udílel signalistovi nejednoznačné pokyny.

Ve věci policisté zahájili trestní stíhání 52letého muže z Horažďovicka a 41letého muže ze Strakonicka pro podezření ze spáchání zločinu obecné ohrožení z nedbalosti. „Uvedení z nedbalosti způsobili obecné nebezpečí tím, že vydali lidi v nebezpečí smrti nebo těžké újmy na zdraví nebo cizí majetek v nebezpečí škody velkého rozsahu i porušili důležitou povinnost vyplývající z jejich zaměstnání, povolání, postavení nebo funkce a způsobili škodu velkého rozsahu. Podle trestního zákoníku může být pachatel potrestán odnětím svobody na dvě léta až osm let nebo peněžitým trestem," sdělila Ladmanová.