Dělníci tak pokračují v unikátním řešení výměny již dosloužilého mostu. První mostovka se přetáčela v listopadu. „Je to proces na delší dobu, konstrukce se musí přetáčet pomalu, vše pečlivě sledujeme, jeden krok znamená posun zhruba o dva stupně,“ vysvětlil už tehdy za investora, kterým je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) Petr Žákovec.

Zatímco na podzim bylo počasí příznivější, v uplynulých dnech sněžilo a mrazilo. „Chlapi jsou v zápřahu až deset hodin denně, dostáváme pořádně zabrat. Dneska to jde, ale v pátek se tady počasí vyřádilo. Byl nepříjemný a hodně studený vítr,“ popsal situaci v sobotu přímo na místě jeden z vedoucích pracovníků stavby.

Ta měla původně skončit v únoru, ale bude dokončena pravděpodobně až v jarních měsících. Termíny byly kvůli extrémní náročnosti stavby několikrát upraveny. „Stavba pokračuje podle aktualizovaného harmonogramu bez výraznějších komplikací a výluka by měla skončit 30. dubna,“ potvrdil Deníku mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Rekonstrukce mostu stojí zhruba 110 milionů korun a kromě výměny celé ocelové konstrukce zahrnuje také opravu mostních pilířů. Viadukt budou moci užívat pěší i cyklisté, podél konstrukce povede pro ně speciální lávka, na kterou bude na březích navazovat nová cesta.