Kolik bude premiér? Letos jich bude pět. V minulých sezónách jsme uváděli šest nových titulů. Letos to tedy bude o jeden méně, jenže máme tak bohatý a úspěšný repertoár, který se dá jen stěží stihnout odehrát. Pokud započítám plánované premiéry, tak v této sezoně budeme mít na repertoáru šestnáct inscenací. Navíc připravujeme novinku – nedělní muzikálová matiné, což budou taky takové malé premiéry.

Ve foyer Nové scény vystoupí naši muzikáloví sólisté se svými hosty. Začínáme 14. října s Jozefem Hruškocim a matiné budou za sezónu čtyři – takže připravujeme čtyři originální programy.

První muzikálová premiéra je 29. září a bude to Duch komponovaný podle oblíbeného hollywoodského filmu. Představení jste připravili ve spolupráci s pražským Hudebním divadlem Karlín. Jak tato spolupráce vypadá? Karlínské divadlo se finančně spolupodílí na vytvoření scény, kostýmů, režie a choreografie. Od počátku jsem samozřejmě konzultoval sestavení inscenačního týmu. Choreografii pro Ducha vytváří držitel několika ocenění v německy mluvících zemích – jeden z nejlepších současných muzikálových choreografů Simon Eichenberger ze Švýcarska. Zkoušet s ním je radost, začali jsme už v červnu. Scénu vytvořil Brit Dave Benson, kostýmy Kateřina Bláhová. Přizvali jsme samozřejmě ke spo-lupráci i hostující interprety, kteří vzešli z konkurzů, nicmé-ně po plzeňském šestnáctiměsíčním uvádění proběhne další konkurz a v Praze stejnou inscenaci nastudujeme v novém obsazení.

Jak jste si za ony necelé tři roky v Plzni zvykl? Pořád si říkám, kdy ustane ten strašný 'frmol', ale to by stejně asi bylo proti mé povaze. Takže jsem tady absolutně šťastný. A ještě mám nějaké nápady, takže nemusím pomýšlet na odchod…

Jaký je váš nejdůležitější úkol ve vztahu k souboru? Starat se, aby lidé ze souboru měli dost práce a tolik vynikajících výsledků, a že budou šťastní, že jsou součástí téhle první muzikálové ligy. Aby-chom v Plzni nejen ve fotbale, ale i v muzikálu hráli prim.

Doplňujete soubor o nové členy? Životopisů se žádostí o přijetí do souboru mi chodí hodně, vždyť kolik je uměleckých škol! My jsme ale přísní. S adepty nejprve spolupracujeme jako s hosty, vybíráme je na základě konkurzů. Když se v rolích osvědčí, tak pak teprve můžeme uvažovat o angažmá.

Takže kdo se chce dostat do Plzně, musí na konkurz.. Rozhodně. A pořádáme jich dost! Už 14 a 15. října proběhne konkurz na obsazení některých rolí v Billy Elliotovi. U nás v souboru, zralého horníka aby zatím pohledal… Kdo zná stejnojmenný britský film, podle něhož muzikál vznikl, ví, že děj je horníky zhusta zabydlený, takže hostů budeme asi vybírat hodně. Zároveň už probíhá dvoukolový konkurz na dětské role do muzikálu Billy Elliot. Děti, které vybereme, se začnou učit tančit, stepovat, hrát i zpívat. A kdo vydrží takový úmorný zápřah, zahraje si v tom nádherném muzikálu, který začneme naplno zkoušet od února.

Jakou dramaturgii jste se vlastně v Plzni snažil či snažíte prosadit? Snažíme se být co nejdiváčtější a zároveň nejrozumnější. Muzikálový žánr je založen na tom, být obdivovaný a navštěvovaný. Mám naštěstí po ruce vynikajícího dramaturga Pavla Bára, který už vypracoval plán až do roku 2023. Ten je primárně založen na velkých hitech ze světové historie i žhavé současnosti, které u nás diváci chtějí vidět. Ale plzeňští muzikáloví fandové se mohou těšit i na tituly z české provenience – ať již původní, napsané přímo pro naše divadlo, nebo ty osvědčené, jako bude třeba Suchého a Šlitrova Dobře placená placená procházka.

Vy jste hodně představení režíroval, např. West Side Story, Sweeny Todd, Šumař na střeše a další. Budete se dál takto intenzivně režii věnovat? Proboha, nechci, aby to vypadalo tak, že jsem si navždycky usurpoval celé divadlo. Bylo určitě nutné profilovat novou éru plzeňského muzikálu, ale budu teď velice šťastný, když občas přenechám veslo jiným režisérům. Budu se snažit hledat vám ty nejlepší. Nezkušeným začátečníkům, kteří by si jen chtěli zkusit udělat muzikál, bych náš skvělý soubor do ruky nedal… Chtěl bych za sezonu pracovat tak na dvou režiích, ostatní nechat na hostech. Jsem tedy rád, že letos u nás bude opět pracovat Dalibor Gondík, Gabriela Petráková, velice úspěšná šéfka ostravského muzikálu, a do třetice jsem pozval Juraje Čiernika, kterého jsem měl už možnost poznat nejen jako muzikálového herce, ale i jako schopného režiséra.

Muzikálové premiéry 2018/2018 29. září, Nová scéna – Duch, režie Lumír Olšovský
14. října, Nová scéna – Nedělní matiné Jozefa Hruškociho
1. prosince, Nová scéna – Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť, režie Gabriela Petráková
12. února, Malá scéna – Dobře placená procházka, režie Dalibor Gondík
11. května, Nová scéna – Billy Elliot, režie Lumír Olšovský
15. června, Malá scéna – Plzeňský pověsti, režie Juraj Čiernik