Třetí podobu dostává tento titul jeho zásluhou v Divadle J. K. Tyla v Plzni. Českou premiéru bude mít v sobotu 19. března na scéně plzeňského Komorního divadla.
„Základem pro vznik Cabaretu Ragtime byl hudební směr dvacátých a třicátých let 20. století,“ vyjádřil se sám autor tohoto tanečního divadla. Tomu také odpovídá výběr hudby. „Používám hudební koláž. Co se týká přímo varietních scén, je tam dost věcí z 20. a 30. let, ale kromě nich i hodně moderní filmové hudby od současných komponistů,“ upřesnil Bronislav Roznos. Zároveň upozorňuje: „Neměl jsem v úmyslu vytvořit dílo v historickém duchu. Rozhodl jsem se rozvinout tuto atmosféru na pozadí soudobého reálného příběhu. Příběhu členů jednoho kabaretního souboru, který večer co večer předstupuje před své publikum se záměrem jej pobavit a vytvořit pro něj iluzi uvolněné atmosféry.“ A v rozporu mezi touto iluzí a realitou vidí libretista, režisér a choreograf v jedné osobě základní konflikt Cabaretu Ragtime. „Příběhy lásky, sexuality, ale i nenávisti a konkurenčního boje se dostávají ze šaten a baletního sálu až na jeviště,“ přibližuje chystanou plzeňskou inscenaci a souhlasí s tím, že jde v podstatě o balet dějový. „Systém divadla na divadle se prolíná se scénami ze zákulisí souboru z běžného života tanečníků,“ dodává na vysvětlenou.
Současný soubor Bronislava Roznose má pouze deset členů a jedenáctou roli v Cabaretu Ragtime – postavu šéfa – vytváří v Německu sám. Zdálo by se tedy, že vypráví o sobě a svých tanečnících. Sám však odmítá, že by šlo o autobiografii, pouze vychází ze svých zkušeností s baletním souborem. „Stejně jako já a členové mého německého souboru mají i šéf baletu Divadla J. K. Tyla Jiří Pokorný a jeho tanečníci možnost vložit do rolí zčásti i sami sebe,“ vzkázal plzeňským divákům.
Roznosovo choreografické umění poznal jak plzeňský balet, tak jeho publikum už jednou – v roce 2001. Tehdy v Plzni připravil jiný svůj autorský titul, velmi emotivní a originální – Time of Pain čili Čas bolesti. Bravurní výkony tanečníků i jejich obdivuhodně precizní hra na kovové barely se nezapomínají. Tehdy zaujalo i to, jak sám soubor – právě bubnováním na barely – zval venku před divadlem na premiéru. Připravovaná česká premiéra Cabaretu Ragtime přinesla jednu ze zvláštností už při obsazování jednotlivých rolí, které podle slov mluvčí Divadla J. K. Tyla Evy Ichové „probíhalo formou konkurzu“. Bronislav Roznos se chtěl seznámit „s pohybovou a výrazovou kreativitou“ členů souboru a podle toho je zařadit do jedenácti charakterů.
Scénu a kostýmy navrhl k plzeňské inscenaci dlouholetý Roznosův spolupracovník, německý jevištní výtvarník Robert Schrag. A tajenku už má i křížovka, kdo bude v Plzni tančit roli šéfa kabaretního souboru. Vytvoří ji Petr Brettschneider v alternaci se skutečným šéfem baletu Divadla J. K. Tyla Jiřím Pokorným.