„Výrazně se tady projevila ekonomická krize, kdy některé společnosti omezily nebo zrušily provoz. Ze třiačtyřiceti linek, které jsme pro ně provozovali jich v současné době máme patnáct“ uvedl ředitel dopravce Miroslav Hucl. Nejvíce se to týká Borských polí a Stříbra, kde skončila společnost AFL.

Ztrátu, kterou kvůli tomu v ČSAD zaznamenali, nahradila výluková činnost pro České dráhy. „Především to bylo na trati Cheb – Stříbro,“ říká vedoucí dopravního útvaru ČSAD Autobusy Plzeň Josef Forejt. Tržby za rok 2009 se podle něj pohybovaly kolem půl miliardy korun.

Do vozového parku firmy přibylo dvacet nových autobusů. Zároveň jich ale bylo třicet vyřazeno z provozu. Letos by se mělo objevit dalších deset. „Jdeme teď cestou zeštíhlování ale zároveň obnovování vozů. Nejstarší teď máme z roku 1989. Ovšem každý z těch starších už prodělal generální opravu,“ konstatuje Hucl.

Mírně se snížil i počet zaměstnanců. Zatímco v roce 2008 jich zde pracovalo 563, v současné době je jich 542. Vliv na to mělo právě snížení objemu přepravy pro firmy. I v této oblasti ale možná letos nastane zlepšení. „Od prvního září bychom měli znovu provozovat autobus do Obchodního centra Olympie a jednáme také s jednou firmou ze Štěnovic,“ doplňuje Forejt.

Od neděle začne platit nový jízdní řád ve veřejné dopravě. Na trase Plzeň – Klatovy přibude v pracovní dny jeden pár spojů, který ze západočeské metropole vyjede ve 13.55 a zpátky se vrací v 15.05. Z Domažlic se teď nově budete moci v pondělí vypravit i v 6.05. Naopak zrušeny budou z ekonomických důvodů dva páry pracovních spojů na trase Plzeň – Praha.

Na některých trasách budou přidány nové zastávky. „Například na Domažlicku to budou zastávky Puclice, Malý Malahov, na Rokycansku pak Vejvanov a Pajzov,“ sděluje Hucl.