Zatímco řada firem ke konci roku bilancuje a často omezuje svůj provoz, výrobce alkoholických nápojů teď čeká nejpernější období. „Poslední dva měsíce v roce jsou pro nás nejdůležitějším obdobím. Pokud budou výsledky za prosinec alespoň takové jako vloni, pak budou výsledky za letošní rok excelentní,” uvedl generální ředitel staroplzeneckého výrobce perlivých vín Bohemia Sektu Josef Vozdecký.

Na vánoční trh firma vyrukovala s novinkou. Představuje ji sekt z odrůdy Chardonay. „Je to něco, co nám zatím v nabídce chybělo, tedy bílý sekt z bílých hroznů,” dodal marketingový ředitel společnosti Martin Fousek.

Klíčový bude závěr roku i pro plzeňského výrobce lihovin Stock Plzeň. Firma proto podniká řadu marketingových aktivit na podporu svých značek. Na vánoční trh tak například Stock dodá novou verzi vaječného likéru. „Vanilkovou variantu vaječného likéru jsme zařadili na základě tržních průzkumů, které prokázaly, že se jedná o mimořádně žádanou příchuť,“ uvedl brand manažer značky Božkov Pavel Neubert. Nové etikety se v předsvátečním období dočkají smetanový likér Printer´s Cream a šestiletá Printer´s Whisky.

Vzestup zaznamenávají před Vánoci rovněž prodeje pivovaru Plzeňský Prazdroj. „Štědrovečerní večeři a vánoční svátky si lidé tradičně spojují s plzeňským ležákem. I v době letošních Vánoc tak i přes stagnaci pivního trhu očekáváme tento pozitivní vývoj,” sděluje Dalibor Vainer z Plzeňského Prazdroje.

Všechny tři firmy připravily pro své výrobky také speciální vánoční balení. U Bohemia Sektu sází na tvář modelky Terezy Maxové. Stock nabídne speciální balení Božkova Peprmint se čtyřmi plechovými panáky, letošní novinku Božkov Spiced Božkov zase dostanete v kombinaci se smaltovaným hrnkem. Božkov Tuzemský pak bude k mání v krabici s námořnickými ponožkami.

Prazdroj na trh uvede speciální litrovou lahev piva Pilsner Urquell a také dárková balení se skleněným či keramickým korbelem a skleněnými podtácky ve tvaru pečeti.